اخبار

جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی برای 3000 نفر شغل ایجاد می‌کند

آذربايجان غربي

۱۳۹۷/۰۵/۰۲

متن کامل خبر

آرش ولی پور روز سه شنبه در دیدار با فرماندار اشنویه افزود: متقاضیان مشاغل خانگی جهت بهره مندی از این حمایت ها می توانند با توجه به رشته های اولویت ‌دار در سایت www.inhb.ir ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: مجسمه سازی، پوشاک، انیمیشن، پرورش گل و گیاه، مترجمی زبان‌های خارجه، ویراستاری، خشک کردن میوه، بسته بندی میوه، کسب و کارهای الکترونیکی، کیف دوزی، چرم دوزی، تولید عسل، گل های کریستالی و تولید نرم افزار از جمله رشته های اولویت دار در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است.

ولی پور بیان کرد: سقف پرداخت این وام از 50 میلیون ریال تا 200 میلیون ریال متغیر است.

وی اضافه کرد: از اهداف اصلی اجرای این طرح، معرفی محصولات خانگی بدون واسطه از طریق پشتیبان برای فروش و بازاریابی آنلاین است.

وی بیان کرد: ثبت نام متقاضی در مشاغل خانگی طرح ملی برای هشت استان از اسفند ماه به صورت عملی شروع شده و در جنوب آذربایجان غربی به علت نبود اطلاع رسانی کافی از این طرح استقبال خوبی صورت نگرفته است.

دبیر اجرایی طرح مشاغل خانگی سازمان تجاری سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: 120 طرح و مزیت معرفی شده 21 رشته برای استان در نظر گرفته شده که سهم اشنویه 11 مزیت شغلی است.

فرماندار اشنویه نیز در این دیدار افزود: فرمانداری و بخشداری های مرکزی و نالوس و دهیاری ها آمادگی کامل برای معرفی طرح و ثبت نام از متقاضیان دارد.

اسعد خضری با دعوت از تمام متقاضیان برای ثبت در سامانه افزود: اولویت اصلی شناسایی و ثبت نام افراد متقاضی مشاغل خانگی و حمایت از متقاضیان بر اساس مشاغل تعریف شده است.

وی گفت: حمایت ها شامل تعیین پشتیبان در رشته مورد نظر، ارائه آموزش های تئوری و عملی به متقاضیان، تسهیل فروش محصولات تولیدی با حذف واسطه و امکان تبدیل تولیدات به برند و مقرون به صرفه بودن تولیدات است.

به گزارش ایرنا نیاز کم به منابع مالی و مزایای فراوان مشاغل خانگی و نقش سازنده آن در اشتغال و توسعه اقتصادی موجب شده است تا به عنوان یکی از سیاست‌های مثبت برای ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

توسعه اشتغال از طریق مشاغل خرد و خانگی به عنوان یک ضرورت در توسعه اشتغال و کارآفرینی در اکثر کشورهای دنیا مطرح است و دولت‌ها توجه ویژه‌ای به آن دارند.

شهرستان اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.