اخبار

ارائه مشاوره تخصصی "نقش نوآوری و خلاقیت در تولید" در استان اصفهان

اصفهان

۱۴۰۰/۰۴/۲۳

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان ، بر اساس نیاز سنجی بعمل امده از متقاضیان و پشتیبان های همکار در طرح، جلسه مشاوره تخصصی " نقش نوآوری و خلاقیت در تولید " ویژه متقاضیان استان اصفهان بصورت حضوری در مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد.

خانم ندافی ، مدرس دوره با بیان این نکته  که یکی از عوامل مؤثر در بروز خلاقیت در یک جامعه، زمینه‌سازی و بسترسازی در بین انسان‌ها جهت ایجاد فرهنگی است که در آن همگان در تلاش برای رشد دادن دیگری هستند و با تأثیر بر روی یکدیگر به پیشرفت جامعه کمک می‌کنند، افزود : خلاقیت و نوآوری معنا و مفهوم یکسانی ندارد. خلاقیت به تولید ایده‌های جدید و ناب گفته می‌شود، درحالی‌که نوآوری به کاربرد ایده اشاره دارد، اگر ایده را «بذر» در نظر بگیریم، نوآوری گیاهی است که از کاشت و پرورش بذر ایده حاصل می‌شود. در نوآوری ارزشی به ایده اضافه می‌شود که بدون آن، از ایده صرفا یک ایده خام باقی می‌ماند، نه بیشتر. خلاقیت لازمه نوآوری است. وقتی ایده‌ای به مرحله اجرا و عمل می‌رسد دیگر خلاقیت نیست، بلکه به نوآوری تبدیل شده است.

 در ادامه کارگاه ، متقاضیان در قالب پرسش و پاسخ با تاثیر متغیرهای منابع انسانی بر نوآوری، ویژگیهای افراد خلاق، فرصت های خلاقیت، تکنیک های توسعه خلاقیت عمومی و... آشنا شدند.

گفتنی است در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و با رعایت قوانین و ایین نامه های بهداشتی، جهاد دانشگاهی واحد اصفهان مشاوره های عمومی و تخصصی به متقاضیان و پیشرانهای همکار در طرح را از طریق حضوری و مجازی(بصورت انلاین) ارائه می نماید.