اخبار

جلسه مشاوره برای متقاضی حوزه پوشاک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان در محل جهاددانشگاهی خوزستان در اهواز برگزار شد

خوزستان

۱۴۰۰/۰۴/۲۳

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، 14 تیرماه 1400، با حضور سیدرضا علوی مشاور طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و مونا چراغی کارشناس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان، حمیده قربانی متقاضی رشته خیاطی و مدیر فروشگاه مجازی مزون دارین جلسه مشاوره اشتغال با موضوع شناخت و تحقیق بازار برگزار شد.

حمیده قربانی متقاضی رشته خیاطی ضمن ارائه شرح مختصری از کسب و کار خود عنوان کرد : مشکل اساسی که دارم این است که نمی دانم چگونه خود را در بازار معرفی کنم؟ و کار خود را بر کدام بخش بازار متمرکز کنم؟

سیدرضا علوی مشاوره طرح ضمن ارائه تعریفی از کارمند، کارفرما، خویش فرما و سرمایه دار گفت: در زندگی کارمندی و خویش فرمایی همواره کار به فرد وابسته است و چون هر فرد دانش، زمان، امکانات و توان محدودی دارد بنابراین در پیشرفت و به دست آوردن پول محدودیت وجود دارد. در زندگی کارفرمایی و سرمایه داری حد پول بیشتر است چون  کسب و کار به فرد متکی نیست. علوی به متقاضی توصیه کرد که ابتدا از زندگی کارمندی شروع کند تا کارها را ساده و مجانی یاد بگیرد. زندگی کارمندی مفید است چون یاد می گیرد انجام هرکاری چقدر زمان لازم دارد، چطور کارمند استخدام کند، مشتری ها چه علایقی دارند و افراد فعال در این رشته کاری را شناسایی می کند. پس در کارمندی اطلاعات، پول و ارتباطات به دست می آید. همچنین تعریف وظیفه، کار، شغل، کسب و کار و فروش ارائه شد.

در این جلسه مقرر شد خانم قربانی با بررسی وضعیت موجود تصمیم بگیرد که 5 سال آینده در نظر دارد در کدام بخش از زندگی شغلی خود یعنی کارمند، کارفرما، خویش فرما و سرمایه دار قرار گیرد تا بر اساس آن در جلسه مشاوره بعدی به ایشان مشاوره داده شود.

حمیده قربانی مدیر فروشگاه مجازی مزون دارین دارای یک کسب و کار خانگی است که با 13 سابقه کاری به همراه اعضای خانواده خود در خانه لباس زنانه را تولید می کند. قربانی محصولات تولیدی خود را در فضای مجازی صفحه اینستاگرام و سایت دیجی کالا به فروش می رساند.

در پایان جلسه حمیده قربانی مدیر فروشگاه مجازی مزون دارین از جلسه مشاوره اعلام رضایت کرد.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.