اخبار

دومین جلسه مشاوره برای مدیر برند بیتابانو با موضوع شناسایی و بررسی رقبا در بازار داخل و خارج از استان در محل جهاددانشگاهی خوزستان برگزار شد

خوزستان

۱۴۰۰/۰۴/۲۳

متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، 14 تیرماه 1400، با حضور سیدرضا علوی مشاور طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و مونا چراغی کارشناس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان، فاطمه طاهری فر متقاضی رشته خیاطی و مدیر فروشگاه مجازی و برند بیتابانو جلسه مشاوره اشتغال با موضوع شناسایی و بررسی رقبا در بازار داخل و خارج از استان برگزار شد.

فاطمه طاهری فر متقاضی رشته خیاطی گزارشی از تحقیقات انجام شده درخصوص شناسایی برندهای معروف در زمینه تولید لباس کودک ارائه داد. طاهری فر گفت: فروشگاه های داخل استان معمولا جنس را از استانهای دیگر آورده و در بازار به فروش می رسانند.  در بعضی موارد تعدادی از تولیدکنندگان پارچه ایرانی را دوخته و با برند ترک به بازار ارائه می دهند.

در ادامه سیدرضا علوی مشاور طرح با بیان اینکه رقبای شما فقط در استان خوزستان نیستند و برندهای استانهای دیگر نیز باید مورد بررسی قرار گیرند از متقاضی خواست که با مدیر 30 فروشگاه که برندهای داخلی و خارجی کالاهایی مشابه را دارند مذاکره کند. هر برند یک نوع کالای خوب را دارد که باید آن کالاهایی را که مشابه است را شناسایی و آنها را بررسی کند. علوی دلیل اینکه افراد در بازاریابی شکست می خورند را استراتژی کیفیت بالا و قیمت پایین دانست و گفت: افراد معمولا افراد با این استراتژی وارد بازار می شوند و با آن به نتیجه نمی رسند. دلیل اینکه چرا باید مردم به جای برندها معروف کار کنند با شما کار کنند موضوع دیگری بود که مطرح شد. مشاور طرح استراژی اقیانوس آبی را توصیه کرد و گفت: استراتژی اقیانوس آبی یعنی حفره هایی که در بازار و اجناس وجود دارد شناسایی شوند و بر آن بخش ها تمرکز کرد به این شکل با هزینه بازاریابی کمتر می توان وارد بازار شد و خود را در ذهن مخاطب جا داد.

همچنین پیشنهاد یک پخش کننده لباس به خانم طاهری فر مطرح شد و مشاور توصیه کرد که اگر تمایل به همکاری دارد یک قرارداد چند سال بنویسد. یا اینکه تمرکز تنها بر برند خودش باشد و تنها زمانی چنین پیشنهادات کاری را قبول کند که بسیار جذاب و بزرگ باشد.

در پایان جلسه فاطمه طاهری فر مدیر فروشگاه مجازی بیتا بانو از جلسه مشاوره اعلام رضایت کرد.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.