اخبار

سومین جلسه مشاوره برای مدیران برند لیبانو با موضوع استراتژی های کسب و کار در جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد

خوزستان

۱۴۰۰/۰۴/۲۳

خلاصه خبر

سومین جلسه مشاوره برای مدیران برند لیبانو با موضوع شناسایی و بررسی استراتژی های کسب و کار در محل جهاددانشگاهی خوزستان برگزار شد


متن کامل خبر

سومین جلسه مشاوره برای مدیران برند لیبانو با موضوع شناسایی و بررسی استراتژی های کسب و کار در محل جهاددانشگاهی خوزستان برگزار شد

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، 14 تیرماه 1400، با حضور سیدرضا علوی مشاور طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و مونا چراغی کارشناس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان، پریسا رضایی و پروانه رضایی پیشرانان تولید میوه خشک و خرما شکلاتی مدیران فروشگاه لیبانو جلسه مشاوره اشتغال با موضوع بررسی استراتژی های کسب و کار برگزار شد.

در ابتدای جلسه پریسا رضایی گزارشی از تحقیقات انجام شده ارائه داد. علوی مشاور طرح مروری بر موارد مطرح شده در جلسه قبل با موضوع انتقال افراد از اینستاگرام به سایت و بعد از مدتی از گوگل به سایت راه هایی برای جذب مشتری کرد. در ادامه مشاور پاسخ به این سوال که" من به مردم کمک می کنم که ... " با عناوین مختلف بررسی کرد. علوی ضمن پرداختن به استراژی طعم، بسته بندی و شعار کسب و کار عنوان : اگر استراتژی روی تنوع طعم است پس یکی از طعم ها را پررنگ معرفی کنید و شعار مناسب آن را مطرح کنید. درغیراینصورت اگر بسته بندی مدنظر است، میزان اهمیت بسته بندی و اینکه آیا بسته بندی برای مردم مهم است؟ چرا؟ مورد بررسی قرار گیرد. شعار استراتژی بسته بندی می تواند این باشد که ما به مردم کمک می کنیم تا خرما هدیه بدهند. کار کردن همزمان بر روی دو استراژی طعم و بسته بندی کار مشکلی است و توصیه نمی شود.

مشاور عنوان کرد که در زنجیره ارزش کمترین بخشی که پول به دست می آورد ساخت است و بهترین محل بازاریابی و فروش است. علوی بر دو نکته مهم تاکید کرد و گفت: اول اینکه تصمیم گیری شود که قرار است فهم مردم از کارتان چه باشد؟ هم زمان نمی توان چند استراتژی مختلف را در ذهن مردم جا داد. نکته دوم اینکه طوری کار کنید که در آن زمینه اولی باشید و رقیب نداشته باشید.

با توجه به اینکه امکانات تولیدی و ابزارهای زیادی موجود است مقرر شد ابتدا یک نوع محصول را با یک برند معرفی کنند و بعد از پیشرفت در بازار، محصول دیگری با برند جدید وارد بازار کنند.

در پایان جلسه پریسا و پروانه رضایی مدیران  فروشگاه لیبانو از جلسه مشاوره اعلام رضایت کردند.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.