اخبار

در کمیته فنی اشتغال دهگلان مطرح شد : پشتیبانان مشاغل خانگی در اولویت پرداخت تسهیلات قرار می‌گیرند

كردستان

۱۳۹۷/۰۷/۰۴

متن کامل خبر

معاون فرماندار شهرستان دهگلان گفت: در اجرای پرداخت تسهیلات در بحث مشاغل خانگی باید تعاونی ها و پشتیبانان در اولویت باشند.

محمد محمدی معاون فرماندار شهرستان دهگلان در ششمین کمیته فنی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دهگلان امروز ۴ شهریور ماه که با حضور مدیر اجرایی طرح الگوی مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان کردستان در فرمانداری این شهرستان برگزارشد، اظهار کرد: متاسفانه تسهیلات منجر به یک شغل پایدار نمی شود و باید به فکر برنامه های اساسی باشیم.
وی ضمن اشاره به اینکه ۹۵ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان به طرح ها در سال ۹۶ اختصاص یافته است، گفت: در سال جاری بالغ بر ۴۲۵ میلیون تومان به بحث مشاغل خانگی و طرح های اشتغال اختصاص یافته که این مبلغ کم است و امیدواریم در طول سال افزایش یابد.
معاون فرماندار شهرستان دهگلان با بیان این مهم که جهاددانشگاهی گام موثری در راستای مشاغل خانگی برداشته است، بیان  کرد: در اجرای پرداخت تسهیلات در بحث مشاغل خانگی باید تعاونی ها و پشتیبانان در اولویت باشند.
محمدی در پایان ضمن اشاره به اینکه بخشداران باید در طرح مشاغل خانگی توجیه شوند، یادآور شد: بخشداران باتوجه به مشغله کاری که دارند زیاد در دسترس نیستند ولی جهاددانشگاهی میتواند در همایش بخشداران که هر سه ماه برگزار میشود حضور یابند و آنها را توجیه کنند.
در ادامه این جلسه مجید آوج مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان کردستان، با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به تنهایی نمی تواند منجر به اشتغال در جامعه شود، ذکر کرد: طرح الگوی مشاغل خانگی در ۹ استان کشور اجرایی شده که استان کردستان یکی از این استان ها است.
وی با بیان اینکه این طرح در ۳ فاز اجرایی می شود، عنوان کرد: در  فاز اول این طرح با تحقیقات و مطالعات کارشناسی که انجام شد، ۱۱ رشته مختص به استان کردستان از آن استخراج شده است.
آوج گفت: در فاز دوم این طرح ثبت نام متقاضیان در سامانه طرح الگوی مشاغل خانگی ( www.inhb.ir ) انجام  و بالغ بر ۴ هزار ۱۶۴ نفر در این سامانه ثبت نام به عمل آوردند.
دبیر اجرای طرح مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۶۵۰ نفر در سامانه مورد ارزیابی قرار گرفته اند، افزود: در شهرستان دهگلان تنها تعداد ۴۲ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند و جهاددانشگاهی به این تعداد افراد خدمات آموزشی رایگان در خصوص رشته مورد نظر ارائه خواهد داد.
وی اتصال به بازار را مهمترین فاز این طرح دانست و خاطرنشان، کرد: برای اتصال به بازار این متقاضیان،قراردادهای را با برندهای ملی همو چون "رابین"بسته شده است که بتوانند محصولات تولید شده را خریداری کنند.
آوج در ادامه ضمن اشاره به اینکه در استان کردستان ۷۸ پشتیبان شناسایی شده است، یادآور شد: بازارچه های محلی و فروشگاهای اینترنتی از جمله "کورد کالا" ظرفیت مناسبی برای اتصال به بازار است.
در ادامه این جلسه که با موضوع مشاغل خانگی در فرمانداری شهرستان دهگلان برگزار شد، صالح مفاخری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهگلان، اظهار کرد: در طرح الگوی مشاغل خانگی سامانه ای طراحی شده است که متقاضیان در آن ثبت نام به عمل آورده اند که فرصت خوبی برای اشتغال زایی است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۶ بالغ بر ۸۶۶ میلیون تومان تسهیلات به طرح های اشتغال زایی اختصاص یافته است، گفت: از این مبلغ ۹۵ درصد از طرح های مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده است.
مفاخری یادآور شد: در سال جاری ۴۲۵ میلیون تومان به بحث مشاغل خانگی اختصاص یافته است که امیدواریم این رقم در طول سال افزایش پیدا کند تا بتوانیم به صنعتگران و تولید کنندگان بیشتر خدمات ارائه بدهیم.