اخبار

۱۰ راه برندسازی برای کسب‌وکارهای کوچک

تهران

۱۴۰۰/۰۴/۲۷

خلاصه خبر

برندینگ برای کسب‌وکارهای کوچک به همان اندازه مهم است که برای کسب‌وکار‌های بزرگ اهمیت دارد. در واقع بسیاری از برندهای شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند تا شبیه شرکت‌های کوچک به نظر برسند تا بتوانند برای مصرف‌کنندگانی که ترجیح می‌دهند از برند‌های مستقل حمایت کنند، جلب توجه کنند. دان ایزینگ «Dan Einzg» از سازمان Mystery راهکارهایی را برای بهبود هویت برند شما بیان می‌کند.


متن کامل خبر

 ۱۰ راه برندسازی برای کسب‌وکارهای کوچک
 برندینگ برای کسب‌وکارهای کوچک به همان اندازه مهم است که برای کسب‌وکار‌های بزرگ اهمیت دارد. در واقع بسیاری از برندهای شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند تا شبیه شرکت‌های کوچک به نظر برسند تا بتوانند برای مصرف‌کنندگانی که ترجیح می‌دهند از برند‌های مستقل حمایت کنند، جلب توجه کنند. دان ایزینگ «Dan Einzg» از سازمان Mystery راهکارهایی را برای بهبود هویت برند شما بیان می‌کند:
خیلی از صاحبان کسب‌وکار که با آنها تا به حال صحبت کردم بر این باورند که برندسازی یک امر ضروری در کسب‌وکار آنهاست ولی شمار چشمگیری از آنها دلیل این امر را نمی‌دانند.
 marketingdonut. co. uk برندینگ برای کسب‌وکارهای کوچک به همان اندازه مهم است که برای کسب‌وکار‌های بزرگ اهمیت دارد. در واقع بسیاری از برندهای شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند تا شبیه شرکت‌های کوچک به نظر برسند تا بتوانند برای مصرف‌کنندگانی که ترجیح می‌دهند از برند‌های مستقل حمایت کنند، جلب توجه کنند. دان ایزینگ «Dan Einzg» از سازمان Mystery راهکارهایی را برای بهبود هویت برند شما بیان می‌کند:
خیلی از صاحبان کسب‌وکار که با آنها تا به حال صحبت کردم بر این باورند که برندسازی یک امر ضروری در کسب‌وکار آنهاست ولی شمار چشمگیری از آنها دلیل این امر را نمی‌دانند.
آنها به رابطه مستقیمی بین موفقیت کسب‌وکار و داشتن برندی قوی پی برده‌اند و اشتیاق دارند که برندی بسازند که راه رسیدن به موفقیت را برای آنها آسان کند و همچنین آنها فهمیده‌اند که برندسازی فقط در داشتن لوگو یا اینکه چگونه کسب‌وکارشان را جلوه دهد خلاصه نمی‌شود. اما تعداد بسیار کمی متوجه شده‌اند که برند‌های موفق، برندسازی را در کانون توجه (شاهرگ) کسب‌وکار خود قرار می‌دهند. تا آنجا که در خیلی از موارد شما می‌توانید از واژه برند جایگزین کسب‌وکار استفاده کنید.
برندسازی راهی است که کسب‌وکار را برای خودتان، تیمتان و مخاطبان بیرونی شما تعریف می‌کند و این را می‌توان هویت کسب‌وکار نام‌گذاری کرد اما آنچه قابل درک است این است که برندینگ را باید هسته‌ای از کسب‌وکار و ارزش‌هایی را که می‌آفریند مجسم کرد نه اینکه چگونه به نظر می‌رسد. مشتریان تمام بخش‌های کسب‌وکار امروزه بسیار دانا و زیرک شده‌اند چون آنها می‌توانند تلاش‌هایی از سمت شرکت‌ها برای شفافیت و ایجاد راه‌های جدید را برای جذاب‌تر کردن فروش ببینند.
مزایای یک برند که به‌طور استراتژیک تثبیت شده می‌تواند به مانند علاقه‌مند شدن یک فرد به دیگری باشد. وقتی مشتریان به صورت احساسی با هم در ارتباط باشند از این طریق عقاید و باورهایی را که راجع به برند مورد علاقه‌شان دارند با هم در میان می‌گذارند و این به نمایان شدن تفاوت میان برندها و فروش بیشتر، افزایش وفاداری و طرفداری مشتریان منجر می‌شود. همچنین این رویکرد می‌تواند از قیمت شما در زمانی که رقبا از تخفیف‌های تبلیغاتی برای پیشبرد فروش استفاده می‌کنند، حمایت کند و بستری ایده‌آل برای توسعه حوزه کسب‌وکار شما ارائه کند.
در اینجا ۱۰ راهنمایی وجود دارد که چگونه برای کسب‌وکار خود برندسازی موفقیت‌آمیز را انجام دهید:
۱- با تعریف کردن برند خود شروع کنید. محصول یا خدمتی که شما ارائه می‌دهد و جایگاهی را که کسب‌وکارتان در بازار دارد را مرور کنید و نگرانی‌های احساسی و عقلایی که مشتریان شما دارند را در نظر داشته باشید. این هویت برند شما است که باید باعث ارتقای کسب‌وکار شما می‌شود.
۲- هنگام برندسازی خودتان را در جایگاه مخاطب قرار دهید. هر یک از ما کاراکتر شخصیتی مجزایی داریم که از باورها و ارزش‌ها و اعتقادهای متمایز از یکدیگر ساخته شده که مشخص می‌کند ما چه کسی هستیم و با چه کسانی ارتباط داریم.
این شخصیت ماست که مشخص می‌کند که ما در موقعیت‌های مختلف چگونه برخورد می‌کنیم، چگونه لباس می‌پوشیم و چگونه صحبت می‌کنیم. البته برای مردم این یک امر حسی است و خودشان در انتخاب آن دخالتی ندارند ولی در برندسازی درک این موضوع یک امر ضروری است.
۳- مواردی که کسب‌وکار شما را هدایت می‌کند در نظر بگیرید. بر چه باوری هستید؟ هدف اصلی چیست؟ و قهرمانان این برند چه کسانی هستند؟ با این موارد می‌توان جایگاه احساسی برند را ایجاد کرد و هویت و کاراکتری برای ارتباطات برند به وجود آورد.
۴- هدف خود را روابط طولانی مدت با مشتریان قرار دهید. طوری برخورد نکنید که سطح انتظارها از شما بالا برود و در نهایت با عملی نشدن خواسته‌ها بد قول شوید. می‌توانید با صادق بودن، یک حس اعتماد بین خود و مشتریان ایجاد کنید و هویت سازمان خود را حفظ کنید. آگاه باشید که شرکت شما دارای چه هدفی است و چه ارزش‌هایی شما را به این سمت سوق می‌دهند.
۵- برای صحبت با مشتریان خود لحنی مصمم و تن صدای یکنواختی را انتخاب کنید. این به شما کمک می‌کند که شخصیت و هویت کسب‌وکار خودتان را مستحکم کنید و در نتیجه عرضه محصولات آسان‌تر شده و مشتریان دقیقا می‌دانند که چه انتظاری را باید از محصول یا خدمات شما داشته باشند.
۶- یک مطلب را با روش یکسان چند بار پشت سر هم تکرار نکنید. در کارتان از پیام‌های کلیدی که یک منظور را می‌رساند و با هم مرتبط است و ماهیت منسجم دارد به نوبت استفاده کنید.
۷- سعی نکنید که تقلیدی از برندهای معروف و بزرگ باشید. سعی کنید هویت مشخص خودتان را حک کنید. در حقیقت سازمان‌های مستقل می‌توانند وضعیت خودشان را برای جذب کردن مشتریانی که به دنبال کالایی با اصالت‌تر و معتبرتر هستند، ارتقا بخشند.
۸- خلاق باشید و شجاعانه بر چیزی که باور دارید پافشاری کنید.
برند‌های بزرگ و معروف توسط عوامل مختلف مقررات و قوانین اداری تا حدی محدود می‌شوند و این موضوع از منعطف بودن و واکنش نشان دادن به نیازهای متفاوت مشتریان جلوگیری می‌کند. سعی کنید خلاق باشید و راهی برای عبور از این موانع پیدا کنید.
۹- همیشه در برقراری ارتباط با مشتریان خود نام تجاری و برندتان را در نظر بگیرید.
غرور برند خود را از دست ندهید و موقعیت کسب‌وکارتان را با کارهای بی رویه تنزل ندهید. سعی کنید عرضه خود را افزایش دهید و به جای بالا بردن بی‌رویه قیمت‌ها، با تبلیغات جایگاهی مستحکم برای برند و کسب‌وکارتان ایجاد کنید.
۱۰- زدن لوگو روی همه چیز یک راه قدیمی است و دیگر موثر نیست.
برندینگ آینده‌‌ای جذاب و متغیر خواهد داشت. با اهمیت دادن و از سر بازنکردن مشتری به او احترام بگذارید. چالش‌سازی کنید و اجازه دهید مشتریان خودشان برای کشف برند شما قدم بردارند. این یک راه مناسب برای کسانی است که علاقه دارند دانسته‌های خود را با دیگران در میان بگذارند.