اخبار

متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم در کارگاه توپ دوزی شرکت کردند

قم

۱۴۰۰/۰۴/۲۷

خلاصه خبر

کارگاه آموزشی توپ دوزی با هدف اتصال به بازار و توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به همت دبیرخانه طرح ملی توشعه مشاغل خانگی قم و با همکاری دفتر تسهیلگری محله شهر قائم قم برگزار شد.


متن کامل خبر

متقاضیان طرح ملی توشعه مشاغل خانگی استان قم در کارگاه توپ دوزی شرکت کردند.

کارگاه آموزشی توپ دوزی با هدف اتصال به بازار  و توانمندسازی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به همت دبیرخانه طرح ملی توشعه مشاغل خانگی قم و با همکاری دفتر تسهیلگری محله شهر قائم قم برگزار شد.

در این کارگاه که با استقبال مناسب متقاضیان همراه بود، بعد از آموزش و کسب مهارت لازم توسط مدرس کارگاه و پیشران این طرح مقرر گردید تعداد 50 نفر  از افراد متقاضی، اتصال به بازار پیدا نمایند.

در این کارگاه روش توپ دوزی با دست از برش تا آماده سازی توپ به متقاضیان کاملا آموزش داده شد.

 توپ ها از ۳۲ تکه تشکیل شده است که ۲۰ تا از آنها ۶ ضلعی و ۱۲ تای دیگر ۵ ضلعی است. این تکه ها ابتدا در کارگاه برش زده میشود و به صورت برش خورده و آماده در اختیار کار آموز  قرار میگیرد. تکه ها با گیره ی مخصوص فیکس میشوند و با  نخ پلی استر دوخته میشوند، وقتی تکه های پنج ضلعی  و شش ضلعی در کنار هم قرار گرفتند رویه توپ آماده میشود و بعد برای تکمیل نهایی و قرار دادن تیوپ در رویه توپ به کارگاه ارجاع داده میشود.

گفتنی است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان کشور در حال اجرا است.