به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی هرمزگان، حدیث شهدادی، کارشناس اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هرمزگان اظهار کرد :در راستای اجرایی شدن طرح ملی مشاغل خانگی یکشنبه 26تیر ماه1400هشتمین دوره مشاوره تخصصی بسته بندی محصولات آنلاین ویژه متقاضیان شهرستان سیریک ،جاسک،بشاگرد و قشم برگزار شد.
وی به نقش بسته بندی در بازاریابی محصولات خرد و خانگی اشاره کرد و افزود : بسته بندی محصولات درواقع مرحله پس از تولید خواهد بود که میتواند علاوه بر ایجاد شاخهای جدید از کسب و کار خانگی به عنوان فعالیت تکمیلی، توسط خود شخص تولید کننده و یا به عنوان فعالیت مکمل توسط سایر افراد علاقمند به این رشته ایجاد شده و باعث بوجود آمدن نوع جدیدی از کسب و کارهای خانگی در جهت تکمیل زنجیره ارزش افزوده گردد.
بسیاری از این صنایع از قبیل فرش همچنان در میان سایر کشورها نماد و یادآور هنر کشور ایران است. اما سؤال اینجاست که چرا بسیاری از صنایع خاص کشور درحال حاضر به عنوان هنر و سوغات سایر کشورها عرضه میگردند. درحالیکه که بسیاری از این تولیدات درواقع ساخته شده در داخل کشورو به دست هنرمندانی است که در کارگاههایی کوچک و گاهاً در منازل اقدام به تولید میکنند.
این کارشناس گفت: متأسفانه این محصولات ارزشمند، تنها به دلیل عدم تبلیغات و بازار فروش با قیمتی کمتر از ارزش واقعی خود به سایر کشورها فروخته میشوند در اینجاست که اهمیت بسته بندی در بازاریابی محصولات خرد و خانگی احساس میشود.
با توجه به اینکه نقطه اتکای تمامی رشتههای مربوط به توسعه انواع کسب و کار، نحوه نمایش محصول در قالب بسته بندی و بازاریابی آن است.بر اساس ایجاد زنجیره ارزش و قابلیت عرضه به بازار رقابتی « دوره مشاوره ای با عنوان « بسته بندی » برای متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از ساعت 12الی 13 با تدریس محمد کاری، پیشران بسته بندی برگزار شد امیدواریم کارگاه در ایجاد زنجیره ارزش و ورد به بازار رقابتی کمک کند.»
شهدادی در پایان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مجری گری جهاد دانشگاهی هرمزگان در جهاد دانشگاهی برگزار میشود.
انتهای پیام
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
(۰۲۱) ۶۶۷۴۷۷۴۷