اخبار

جلسه مشاوره با پيشران پوشاك زمستانی در اراك

مرکزي

۱۴۰۰/۰۴/۲۹

خلاصه خبر

جلسه مشاوره با پيشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان مرکزی در بخش پوشاك زمستانه برگزار شد


متن کامل خبر

 

به گزارش دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در جهاددانشگاهي استان مركزي، روز يكشنبه 27 تيرماه 1400 جلسه اي با حضور پيشران پوشاك زمستاني در جهاددانشگاهي استان مركزي برگزار گرديد.

فاطمه غني پور ضمن ارائه مشاوره در خصوص اهداف اجرايي نمودن طرح ملي توسعه مشاغل خانگي بيان داشت: مشاغل خانگي كه بعنوان نوعي شغل با منبع درآمد نسبتا پايدار مورد پذيرش بسياري از افراد جامعه قرار گرفته است، از مباحثي است كه مورد توجه اين طرح مي باشد.

وي در ادامه افزود: بخش پوشاك زمستاني كه شاخه هاي مختلفي را در زيرمجموعه كار خود قرار داده است؛ نظير (پوشاك زنانه، مردانه، بچه گانه، پوشاك تابستانه و زمستانه و ...) يكي از گرايش هاي مشاغل خانگي محسوب مي شود، كه با هدف شناسايي و همگام سازي فعالان اين رشته نسبت به زنجيره توليد محصولات و اتصال آنان به بازار در حال فعاليت مي باشد.

غني پور اذعان داشت: اين طرح با راه اندازي و گسترش فضاي مجازي و كسب و كارهاي اينترنتي به توليد كنندگان اين امكان را مي دهد كه بتوانند محصولات خود را از طريق اين شبكه ها به مشتريان به فروش رسانند.

وي اظهار داشت: تعامل پيشرانان بخش پوشاك يكي از ويژگي هاي مهم اين طرح محسوب مي شود كه از مزيت هاي آن مي توان به دسترسي سريع و آسان مواد اوليه و نيازمندي هاي توليد و جلوگيري از اصراف وقت و زمان و همچنين هزينه هاي جانبي اشاره نمود.

وي در پايان با بيان اينكه بخش پوشاك يكي از مشاغل پرسود و كارآمد در جامعه بحساب مي آيد؛ گفت: اميد است در آينده متقاضيان با توليد محصولات خود كه با خلاقيت و نوآوري همراه مي باشد بتوانند در بازارهاي بين المللي به رقابت نشينند.

شايان ذكر است؛ طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجراست.