اخبار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد: توازن مسئولیت خانوادگی و اشتغال زنان با طرح توسعه مشاغل خانگی

خراسان جنوبي

۱۳۹۷/۰۷/۰۲

متن کامل خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان و حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب از مزایای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است.

عباس رکنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در قالب قراردادی در مهرماه سال 96 بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی برای کمک به حل مشکل توسعه مشاغل خانگی    در کشور به امضا رسید.

وی افزود: از ابتدای طرح قانون مشاغل خانگی   تاکنون 26 هزار و 605 مجوز مشاغل خانگی صادر شده که از این تعداد، 26 هزار و 103 نفر مستقل و 502 نفر پشتیبان مشاغل خانگی بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 723 مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است که از این تعداد، 637 مجوز مستقل و 86 مجوز پشتیبان بوده است.

رکنی ادامه داد: توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای- راهنمایی، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، تنوع شیوه‌های آموزشی، بازار و توسعه رشته‌های نوین از اهداف اجرای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است.

وی بیان کرد: همچنین توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی و هدفمندی حمایت‌ها نیز از دیگر اهداف این طرح است که در فرآیند فعلی مشاغل خانگی شناسایی شده که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به مزایای کسب و کار خانگی، اظهار کرد: ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان و حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب از مزایای این طرح است.

رکنی یادآور شد: استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی و امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضای خانواده از دیگر مزایای این طرح است.