اخبار

ديدار سرپرست جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري با مدير کل تعاون کار و رفاه اجتماعي استان

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۷/۰۷/۰۲

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري، روز دوشنبه 2 مهرماه، سيروس رضايي در ديدار با مدير کل تعاون کار و رفاه اجتماعي استان گزارشي از روند اجرايي طرح الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي ارائه کرد.
سرپرست جهاد دانشگاهي استان، گفت: فاز اول طرح که شناسايي و اولويت بندي مشاغل به صورت کامل صورت گرفته و فاز دوم طرح آغاز شده است.
رضايي، فاز دوم را آموزش و توانمندسازي متقاضيان کسب و کار خانگي عنوان و افزود: فاز دوم طرح شامل آموزش‌هاي عمومي مهارت‌هاي کسب و کار و نيز کارگاه‌هاي عمومي، مشاوره شغلي و نيز دوره‌هاي آموزش تخصصي هر رشته شغلي است.
وي گفت: از شروع فاز دوم طرح تا کنون سه کارگاه در زمينه توليد و بسته بندي زعفران، توليد نمد و توليد ميوه خشک برگزار شده است که 235 نفر از متقاضيان کسب و کار خانگي ثبت‌نام شده در طرح از اين آموزش‌ها بهره مند شده اند.
رضايي اظهار کرد: آموزش‌ها با توجه به تعداد متقاضيان در ديگر شهرستان‌هاي استان نيز برگزار مي‌شود.
مدير کل تعاون کار و رفاه اجتماعي استان نيز در اين نشست ضمن تقدير از تلاش‌هاي صورت گرفته در اجراي طرح الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان با تمام توان آماده همکاري در پيشبرد طرح و ايجاد شغل پايدار مي‌باشد.
 فاضلي گفت: در رابطه با مشاغل خانگي تاکنون در کشور طرح‌هاي متفاوتي اجرا شده است که موفق نبودند.
وي افزود: در طرح الگوي نوين مشاغل خانگي چابک کردن، توانمند کردن در توليدات، اشتغال و اقتصاد خانواده ديده شده است که از نيازهاي ايجاد شغل پايدار است