اخبار

انعقاد قرارداد همکاری مشترک بین پارک علم و فناوری همدان و جهاددانشگاهی استان

همدان

۱۴۰۰/۰۵/۰۳

خلاصه خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، قرارداد همکاری مشترک بین پارک علم و فناوری همدان و جهاددانشگاهی استان در راستای اعتلای صنعت سفال و سرامیک و توسعه کسب‌وکارهای نوآورانه و خلاقانه، تقویت زیست‌بوم کارآفرینانه استان امضا شد.


متن کامل خبر

 علی کلانترنیا رئیس جهاددانشگاهی همدان ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای بالفعل سازی ظرفیت های بالقوه استان در زمینه سفال و سرامیک  و فراهم نمودن بستر مناسب برای حمایت از ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای نوآورانه و خلاقانه، تقویت زیست‌بوم کارآفرینانه استان و نیز استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود طرفین، این قرارداد در راستای اهداف و برنامه های جهاد دانشگاهی همدان و نیز ماده 3 اساسنامه پارک علم و فناوری همدان منعقد شد.

کلانترنیا افزود، این همکاری با هدف حمایت از ایجاد و توسعه کسب‌ وکارهای نوآورانه، خلاقانه و تقویت زیست‌بوم کارآفرینی استان در حوزه سفال و سرامیک با همکاری مشترک طرفین می باشد به نحوی که مدیریت مرکز رشد سفال و سرامیک به جهاد دانشگاهی واحد همدان واگذار شد.

وی ادامه داد، در این راستا جهاد دانشگاهی واحد همدان در نظر دارد خدمات تخصصی، مشاوره های فنی، آموزش­های حرفه­ای، خرید تجهیزات آزمایشی بروز، برگزاری رویدادها و ارائه تسهیلات (از منابع مرکز رشد و نوآوری) به مراجعین مرکز رشد و نوآوری که دارای ایده یا محصول می باشند را با یک برنامه ریزی مدون به انجام رسانده و فرآیند های تسهیل گری جهت شناسایی ایده ها، تولید محصولات، استقرار شرکت ها و خروج موفق آنها را به نحو احسن عملیاتی نماید.

رئیس جهاددانشگاهی همدان در آخر اظهار کرد، پشتوانه این امر کارنامه درخشان مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال جهاد دانشگاهی است که از بدو تاسیس تا کنون موفق به دست یابی به دانش فنی، فناوری و محصولات نوآورانه مهمی در حوزه سفال و سرامیک بوده است.

دکتر مرادی رئیس پارک علم و فناوری همدان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های دانش بنیان جهاددانشگاهی، به حوزه سفال و سرامیک به عنوان یکی از ظرفیت های بومی استان همدان اشاره کرد و گفت، این امر مستلزم سرمایه گذاری در جهت ورود شرکت های دانش بنیان در این حوزه می باشد.

مرادی اظهار کرد، در این میان هم افزایی مجموعه هایی مانند جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری در استان همدان می تواند به هر چه بهتر و سریعتر محقق شدن اهداف کمک کند که در پی آن موجبات اشتغال و رونق تولید در استان را خواهیم داشت.