اخبار

كارگاه استعدادسنجی و مشاورۀ عمومي راه‌اندازي كسب و كارهاي خانگي ويژه توليد مصنوعات نمدي

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۷/۰۶/۲۶

متن کامل خبر

كارگاه استعدادسنجی و مشاورۀ عمومي راه‌اندازي كسب و كارهاي خانگي ويژه متقاضيان توليد مصنوعات نمدي در راستاي طرح الگوي نوين توسعه مشاغل خانگيدر جهاد دانشگاهی چهار محال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري، «سيروس رضايي» سرپرست جهاد دانشگاهي استان و مدير طرح الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي در اين کارگاه از برگزاري دوره‌هاي آموزشي تخصصي ويژۀ متقاضيان فعاليت در حوزۀ نمد، خبر داد و اضافه کرد: توليد نمد و به دنبال آن توليد مصنوعات نمدي يکي از پتانسيل‌ها ومزيت‌هاي شاخص شناسايي‌شده در استان مي‌باشد.
وی با اشاره به سابقه طولاني استان در توليد نمد گفت:  اين حرفه با سابقه طولاني که در استان دارد بيشتر به صورت سنتي و خام توليد و به بازار عرضه مي‌شد که در اين طرح ما بر آن شديم که بر پايه استفاده از تجربيات قبلي و ايده‌هاي جديد در توليد محصولات نمدي برندهايي را در سطح ملي معرفي کنيم.
رضاییبا اشاره به شناسايي خبرگان و فعالان اين حوزه افزود: رايزني‌ها در بحث همکاري‌هاي آموزشي و مشاوره‌اي با خبرگان و فعالان اين عرصه صورت گرفته است و حاميان آمادگي خود را جهت همکاري با اين طرح در فازهاي دوم وسوم اعلام کرده اند.
 اين طرح به کارفرمايي و نظارت مستقيم اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعي استان، توسط تيم‌هاي علمي جهاد دانشگاهي در حال اجرا است وکليۀ آموزش‌ها ومشاوره‌هاي مورد نياز در هر رشته شغلي ونيز کمک به بازاريابي وفروش محصولات خانگي براي متقاضيان به صورت کاملا رايگان از طرف اين نهاد صورت مي‌پذيرد.