اخبار

طرح ملی مشاغل خانگی جهاددانشگاهی کمک بسزایی در معرفی تولیدکنندگان مشاغل خانگی و توسعه کار آنان داشته است

خراسان جنوبي

۱۳۹۷/۰۶/۲۴

متن کامل خبر

یک پشتیبان مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با بیان اینکه با پرورش زالوی طبی توانستم به طور مستقیم برای ۸۰ تا ۱۰۰ نفر اشتغالزایی داشته باشم، اظهار کرد: طرح ملی مشاغل خانگی جهاددانشگاهی کمک بسزایی در معرفی تولیدکنندگان مشاغل خانگی و توسعه کار آنان داشته است.
مسعود بهارشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: چندین سال است که در زمینه تکثیر و پرورش زالو فعالیت دارم.
وی با بیان اینکه این کار به طور مستقیم برای ۸۰ تا ۱۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است و روز به روز بر این میزان افزوده می‌شود، تصریح کرد: این شغل در واقع طرحی است که می‌تواند اشتغالزایی بسیاری به همراه داشته باشد.
این کارآفرین بیان کرد: دلیل جذابیت پرورش زالوی طبی، بازگشت سرمایه بسیار مناسب و بازار فروش بکر زالو است. 
بهارشاهی باید ارگان‌ها و نهادهای مسئول تولیدکننده را به مردم معرفی کرده و زمینه اشتغالزایی هرچه بیشتر را مهیا کنند.
وی با بیان اینکه دامپزشکی باید در زمینه این شغل با کارآفرینان همراهی و همیاری کند، افزود: جهاددانشگاهی و جهاد کشاورزی در این زمینه با تولیدکنندگان بسیار همراهی دارند.
این پشتیبان طرح مشاغل خانگی تصریح کرد: یک مشکل عمده در این شغل، تهیه غذای زالو است که متاسفانه دامپزشکی همکاری لازم را ندارد.
رییس هیات مدیره شرکت ابتکار و نوآوری یاقوت کهن با بیان اینکه ادارات ذیربط باید زالو درمارنی را به جامعه معرفی کنند، اظهار کرد: این طرح در حیطه پزشکی بسیار پرکاربرد بوده و باید کارآفرینان آن برای توسعه کسب و کار خود به استان های دیگر معرفی شوند.
بهارشاهی یادآور شد: شرکت ابتکار و نوآوری یاقوت کهن آمادگی دارد تا به افراد علاقمند، مشاوره رایگان برای ورود به این عرصه کسب و کار را بدهد.