اخبار

امیدواریم رویداد کمند آغاز افقی نوین در دانشگاه‌ها باشد

تهران

۱۴۰۰/۰۵/۰۴

خلاصه خبر

معصومه ابتکار با بیان اینکه طرح کار، مهارت و نوآوری دانشجویان (کمند) رویدادی کلیدی و راهبردی برای دولت دوازدهم بود، گفت: امیدواریم دولت بعد این طرح را با قوت ادامه دهد و رویداد کمند آغاز یک حرکت و افقی نوین در دانشگاه‌ها باشد. معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز شنبه در مراسم اختتامیه طرح کار، مهارت و نوآوری دانشجویان (کمند ۲) که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: طرح کمند با همکاری دانشجویان و اعضای هیات علمی نتایج بسیار خوبی داشته و با توجه به تنوع موضوعاتی که طی این طرح به آنها پرداخته شده است،‌ یکی از رویدادهای خوب و موثر بوده است.


متن کامل خبر

 امیدواریم رویداد کمند آغاز افقی نوین در دانشگاه‌ها باشد
معصومه ابتکار با بیان اینکه طرح کار، مهارت و نوآوری دانشجویان (کمند) رویدادی کلیدی و راهبردی برای دولت دوازدهم بود، گفت: امیدواریم دولت بعد این طرح را با قوت ادامه دهد و رویداد کمند آغاز یک حرکت و افقی نوین در دانشگاه‌ها باشد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز شنبه در مراسم اختتامیه طرح کار، مهارت و نوآوری دانشجویان (کمند ۲) که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: طرح کمند با همکاری دانشجویان و اعضای هیات علمی نتایج بسیار خوبی داشته و با توجه به تنوع موضوعاتی که طی این طرح به آنها پرداخته شده است،‌ یکی از رویدادهای خوب و موثر بوده است.
وی ادامه داد: رویداد کمند از این جهت که الگوسازی برای اتصال بین دانشجویان و بازارکار داشته، بسیار ارزشمند است؛ همچنین مطلبی کلیدی و راهبردی برای دولت دوازدهم بوده تا دانشجویان در کنار آموزش هایی که در رشته های خود به صورت تخصصی می بینند، بتوانند برای دستیابی به یک مهارت و کسب و کار هم آموزش ببینند و هم آمادگی لازم را برای اشتغال و کارآفرینی پیدا کنند.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه طرح کمند و مهارت آموزی می تواند به خیل جمعیت دختران دانشجوی بیکار و جویای کار کمک کند، خاطرنشان کرد: همچنین اجرای این طرح نیازی را که به تولیدات و خدمات ارزنده این قشر از جامعه هست را مرتفع می کند.
ابتکار با تاکید بر اینکه این طرح مورد استقبال خوب دانشجویان قرار گرفته است، ادامه داد: ایده پردازی از دیگر مزایای این طرح است که کمتر به آن پرداخته شده بود. اما در حال حاضر دانشجویان می توانند ایده های خود را ارایه دهند.
وی افزود: در کنار طرح کمند، رویداد صنایع دستی و مد و لباس دانشجویان دنبال شد که پیش از شیوع کرونا به صورت نمایشگاه های فیزیکی برگزار شده بود. در حال حاضر یک نمایشگاه و بازار دائمی برای فروش کالاهای دانشجویان به صورت مجازی تنظیم شده است که نوعی اتصال بین طرح و رویداد کمند و دانشحویان فعال در بازار کار است.
ابتکار با اشاره به طرح توان افزایی سفیران فرهنگی به عنوان دیگر برنامه های رویداد کمند، یادآور شد: این طرح باارزش، بیشتر روی توان افزایی، ارتقای تاب آوری اجتماعی و مهارت های ارتباطی و گفتگو تاکید دارد و به خوبی در دانشگاه ها برگزار شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که دولت آینده این طرح ها را با قوت ادامه دهد و گفت: انتظار داریم این مرحله از رویداد کمند که اجرا شد، آغاز یک حرکت و افقی نوین در دانشگاه ها باشد، استمرار پیدا کند و این مراسم اختتامیه، پایان این حرکت نباشد بلکه آغاز راه باشد.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه ما نهالی از یک الگوی موفق در زمینه توان افزایی دانشجویان معرفی و اجرا کردیم، افزود: انتظار داریم دانشگاه ها با ظرفیت های ارزشمندی که دارند، جریانی را که در این زمینه به وجود آمده است، ادامه دهند و دانشجویان دختر و پسر، فرصت داشته باشند که هر ترم پایانی از رویداد کمند بهره بگیرند و ایده های خود را ارایه دهند. ضمن اینکه رویاهای خود را از طریق این طرح به ثمر برسانند.
ابتکار یادآور شد: امیدواریم کماکان ادامه این فعالیت ها را شاهد باشیم و دولت آینده تمام این طرح ها و برنامه ها را ادامه دهد چرا که دستاوردهای بزرگ ملی و سرمایه های اجتماعی خوبی با این طرح ها شکل گرفته و نباید از بین بروند.