اخبار

معاون اشتغال اداره کار استان کردستان اعلام کرد؛ ضرورت اتصال هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی به بازار فروش محصولات

كردستان

۱۳۹۷/۰۶/۲۱

متن کامل خبر

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: در اجرای طرح نوین مشاغل خانگی صنعتگر نیاز دارد به بازار فروش اتصال پیدا کند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان: نادر اردلان شامگاه 21 شهریور در نشست تخصصی با پشتیبانان صنایع دستی طرح توسعه مشاغل خانگی که در سالن کنفرانس جهاددانشگاهی برگزار شد، به اهمیت راه اندازی خانه صنعت اشاره و اظهار کرد: استان کردستان پایگاهی از صنعتگران و هنرمندان برتر کشور است و این مهم میطلبد که یک خانه صنعت در این دیار راه اندازی شود.

وی ضمن اشاره به اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حامی صنعتگر هست، عنوان کرد: طرح نوین مشاغل خانگی یک راه خوب برای اشتغال زایی است که جهاددانشگاهی به خوبی آن را جلو برده است.

معاون اشتغال اداره کار استان کردستان با بیان این مهم که شرکت های خرید و فروش اینترنتی می توانند راه فروش را برای صنعتگران کردستانی باز کند، گفت: شرکت های اینترنتی که برند ملی هستند همچون "رابین" می توانند بلندگوی برای تبلیغات و فروش محصول هنرمندان کردستان باشد.

اردلان افزود: امروزه پرداخت تسهیلات به یک صنعتگر چاره ساز نیست بلکه باید بتوانیم بازار فروش را برای آن ایجاد کرد.

وی با تاکید بر این مهم که هنر کردستان در تمام کشور بکر است، ذکر کرد: هنرمندان استان کردستان با جان و دل کالای خود را تولید می کنند و بر همین اساس باید با یک دید ویژه به آن نگریست.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه پشتیبانان را حمایت خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم که تسهیلات به پشتیبانان تعلق گیرد چون این افراد هستند تمام مواد اولیه را تهیه و محصولات تولید شده را در بازار به فروش می رسانند.

در ادامه این نشست نیز شریعتی رئیس اتحادیه صنایع دستی استان کردستان گفت: صنایع دستی در این دیار مشکلات زیادی دارد که اساسی ترین آن یک مرکز فروش رسمی است.

این صنعتگر جوان با بیان این مهم ده ها هزار نفر صنعتگر در استان کردستان بدون کارت صنعتگری فعالیت می کنند، گفت: صنعتگران مشکل بیمه دارند و این مشکل باید حل شود تا زحمات این افراد از دست نرود.

شریعتی در ادامه ضمن اشاره به اینکه صنعتگران از بازارچه فروش محروم هستند، ذکر کرد: در استان کردستان صنعتگران زیادی در حال فعالیت هستند که متاسفانه به دلیل نبود یک بازارچه فروش مناسب این صنایع در خفا باقی می مانند.