اخبار

بازدید مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان از گروه تولیدی فرهنگی "مامک"

خوزستان

۱۴۰۰/۰۵/۰۹

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان از کارگاه گروه تولیدی فرهنگی مامک در اهواز بازدید کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، چهارشنبه، ۶ مردادماه شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و مژگان مندنی زاده کارشناس اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در خوزستان با حضور در کارگاه گروه تولیدی محصولات فرهنگی و حجاب "مامک" اهواز، ضمن اطلاع از فعالیت های این گروه به بررسی مسائل و چالش های پیش رو برای توسعه این تولیدی پرداختند. 
گروه تولیدی محصولات فرهنگی و حجاب مامک با مدیریت نوال ظهیریه، محصولاتی از قبیل روسری، چادر، کتیبه، کیف و ... به صورت ست و مناسبتی تولید می کند که این محصولات به دلیل طراحی خاص و کیفیت تولید، مورد استقبال گروه های هدف واقع شده، اما از سوی دیگر باوجود تقاضای زیاد برای تولیدات این مجموعه و نیروی انسانی کم، نیاز به جذب و آموزش نیرو،  توسعه کسب و کار و سیستم سازی برای آن احساس می شود.
باتوجه به چالش های این گروه تولیدی در زمینه های نیروی انسانی، سیستم سازی و زمانبندی، مقرر شد دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی در خوزستان جلسات مشاوره سیستم سازی، مدیریت زمان و فروش برای این مجموعه برگزار کند. 
همچنین در این بازدید بسته بندی محصولات این تولیدی بررسی و پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه و در نهایت قرار شد این گروه با ایده ها و اهداف خود بسته بندی خاص خود را طراحی کند. 
پیش از این نیز گروه مامک به عنوان پیشران حوزه پوشاک خوزستان با مرکز چاپ کاچیلا ارتباط داده شد که از این حیث هم این تولیدی که پیش از این کار چاپ محصولات خود را به خارج استان سفارش می داد و با مشکلات زیادی مواجه بود، با اتصال به این چاپخانه معتمد با اطمینان خاطر کارهای چاپی خود را در استان انجام می دهد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.