اخبار

استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع موانع اتصال متقاضیان مشاغل خانگی خوزستان به پیشرانها

خوزستان

۱۴۰۰/۰۵/۱۰

خلاصه خبر

در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در خوزستان، استفاده از ظرفیت و توان خیرین برای رفع چالش های اتصال متقاضیان به پیشران تولیدی پوشاک در اهواز مورد بررسی قرار گرفت.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان، اتصال و معرفی متقاضیان مشاغل خانگی به پیشرانها (تولیدکننده های صاحب برند)، از حلقه های نهایی زنجیره طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است که در موارد بسیاری به دلیل نبود یا کمبود ابزار و تجهیزات اولیه، گرانی دستگاهها و توان پایین متقاضیان برای خرید و بالابودن تعداد متقاضیان نسبت به دستگاههای موجود، امکان این امر میسر نیست.

تولیدی پوشاک "جاتی" در اهواز به عنوان پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان، یکی از پیشران هایی است که با این چالش مواجه است. بر این اساس شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح در خوزستان در جلسه بررسی مشکلات و چالش های این تولیدی با نادیا علی نجاتی مدیر این مجموعه، راهکارهای برون رفت از چالشها را مورد واکاوی قرار داد و استفاده از ظرفیت خیرین داوطلب در اشتغال خانگی با تامین دستگاهها و تجهیزات موردنیاز را برای متقاضیان مستعد بررسی کرد.

علی نجاتی با استقبال از این پیشنهاد، نسبت به توسعه کار و بهره مندی افراد مستعد ابراز خرسندی و تصریح کرد به این منظور همکاری لازم را با دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی در خوزستان داشته باشد تا مراحل پیگیری بعدی انجام شود.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.