به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی هرمزگان، صدیقه مظفر، پیرو انتشار این خبر با تاکید براینکه خرمای هرمزگان، نیازمند برندسازی و توسعه بسته بندی، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی است، ادامه داد: این کارگاه در راستای اجرایی شدن طرح ملی مشاغل خانگی صبح امروز، سه شنبه، 12 مردادماه با تدریس خانم محمد پور برای متقاضیان شهرستان بندر عباس، پارسیان و جاسک به صورت آنلاین در محل جهاد دانشگاهی برگزار شد.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با اشاره به "سرفصل های دوره"گفت: با توجه به اینکه خرمای استان هرمزگان از کیفیت بالایی برخوردار است و توان عرضه به بازار جهانی نیز دارد باید صنایع بستهبندی خرما متناسب با ذوق و سلیقه مشتری ایجاد شود.
مظفر ادامه داد: این را هم باید گفت که درحال حاضر در این استان، ۵۵ نوع خرما تولید می شود که ۲۰ نوع آن تجاری( داخلی و خارجی) است و سه نوع دیگر مانند پیارم، خاصویی و مضافتی به کشورهای استرالیا، کانادا، روسیه و کشورهای آسیای میانه صادر میشود.
این مقام مسئول ادامه داد: هرمزگان دارای تنوع خرمای زیاد است و برداشت این محصول گرمسیری با شروع فصل گرما از خرمای آل مهتری در ابتدای خردادماه آغاز و با خرمای پیارم در آبان به پایان میرسد که هم اکنون بخشی از آن به صورت تازه خوری و بخش زیادی هم برای مصرف در فصل زمستان نگهداری می شود.
این جهادگر برتر ادامه داد: برخی از محصولات به صورت تازه خوری شامل، آل مهتری، نغار، خاصویی، شکری، خنیزی، مرد زبان، مرداسنگ و زرد انجام می شود که بدلیل نبود دسته بندی مناسب و نگهداری، توان رقابت با سایر خرماها را ندارند.
وی در پایان گفت : با توجه به موارد ذکر شده هدف اصلی برگزاری این کارگاه شتاب سوق دادن تغییر مدل بسته بندی ها از فرم های سنتی بسوی بسته بندی های نوین و مشتری پسند می باشد.
شایان ذکر است: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مجری گری جهاد دانشگاهی هرمزگان در جهاد دانشگاهی برگزار میشود.
انتهای پیام
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
(۰۲۱) ۶۶۷۴۷۷۴۷