اخبار

جهاد دانشگاهی به صورت تخصصی به بحث مشاغل خانگی ورود پیدا کرده‎ است

لرستان

۱۳۹۷/۰۶/۲۰

متن کامل خبر

یک هنرمند صنایع دستی گفت: جهاد دانشگاهی لرستان در اجرای طرح نوین مشاغل خانگی فراتر از وظیفه خود عمل کرده است.

فرحناز نظریان ذهابی در گفت‎و‎گو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، با اشاره به مزیت‎های طرح الگوی نوین مشاغل خانگی اظهار کرد: این طرح منجر می‎شود که علاقه‎مندان به حوزه صنایع دستی به راحتی بتوانند در کنار خانواده و به دور از محیط کار درآمدزایی کنند و از طرفی فعالیت یکی از اعضای خانواده در مشاغل خانگی علاقه‎مندی سایر افراد خانواده به این مشاغل را بیشتر می‎کند و آنان نیز اقدام به انجام کار در خانه خواهند کرد.

وی ادامه داد: اجرای طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی در لرستان توسط جهاد دانشگاهی برای هنرمندان صنایع دستی استان بسیار نویدبخش است چراکه تیم علمی این نهاد به صورت تخصصی به بحث مشاغل خانگی در استان ورود کرده‎اند.

نظریان ذهابی اضافه کرد: به عنوان یکی از هنرمندان حوزه صنایع دستی استان معتقدم که جهاد دانشگاهی در اجرای طرح مشاغل خانگی در لرستان سنگ تمام گذاشته و فراتر از مسئولیت خود قدم برداسته است.

این هنرمند صنایع دستی افزود: خوشبختانه جهاد دانشگاهی توانسته با کمک فارغ‎التحصیلان دانشگاهی صنایع دستی استان و نیروهای علمی خود پشتیبان و مشاور هنرمندان این حوزه در استان شود.

وی یادآور شد: اگر همه دستگاه‎ها و نهادهای اجرایی برای طرح‎های مشاغل خانگی مانند جهاد دانشگاهی اقدام می‎کردند، مشکلی در حوزه صنایع دستی نداشتیم. این نهاد با تمام وجود پای کار است و جهادگرانه به حوزه صنایع دستی ورود پیدا کرده است.

نظریان ذهابی خاطرنشان کرد: انتظار داریم جهاد دانشگاهی در اجرای فاز سوم طرح نوین مشاغل خانگی از نیروهای تحصیل‎کرده برای آموزش هنرجویان، هنرمندان و پشتیبانان بخش مشاغل خانگی استفاده کند.