اخبار

ضرورت نوآوری در تولید و عرضه‌ی دست‌آفریده‌ها/معاون استاندار ایلام نحوه تعامل جهاد دانشگاهی با بخش خصوصی

ايلام

۱۳۹۷/۰۶/۱۹

متن کامل خبر

مدیر عامل شرکت «رابین» طرح ملی توسعه نوین مشاغل خانگی در استان ایلام خواستار طراحی محصولات ترکیبی و جدید از سوی هنرمندان صنایع دستی ایلام شد.

به گزارش ایسنا ، منطقه ایلام،  «سعید عباسی» در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان،اظهار کرد: تولیدکنندگان صنایع دستی باید تولیداتشان را به روز کنند و  نمی‌شود محصولاتی که به 40 سال پیش تعلق دارد را با همان شکل و قطع و اندازه و بدون تغییر در بازار به فروش رساند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بازار بین المللی صنایع دستی، محصولات ترکیبی که دارای نوآوری و خلاقیت و در عین حال از هنر سنتی نیز بهره‌مند باشند، فروش خوبی دارند، تصریح کرد: کارهای بسیار خوبی در استان انجام می‌شود که می‌توان آنها را با خلاقیت با هم ترکیب کرد و محصولات جدیدی را روانه‌ی بازار کرد و  شرکت ما هم تلاش می‌کند با ارزش افزوده‌ای که به هر اثر هنری می‌افزاید کیفیت رابطه بین هنرمند و مخاطب را بهبود ببخشد و باعث رونق بازار تجارت الکترونیک آثار هنری و صنایع دستی شود.

مدیرعامل شرکت رابین گفت: رابین اولین شرکت برندینگ بسته‌بندی صنایع دستی و آثار هنری است و در کنار هر محصول کاتالوگی وجود دارد که هنرمند تولیدکننده را معرفی می‌کند و  در ضمن برای هر محصول یک محتوای علمی تولید می‌شود.

وی با اشاره به بازدید خود از چندی کارگاه صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: محصول گلیم نقش برجسته که خاستگاهش استان ایلام بوده اکنون باید با نوآوری‌ تولید و عرضه شود بنابراین ما از هر طرح خلاقانه جدید استقبال می‌کنیم.

«ایوب درویشی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ی منابع استاندار نیز برندسازی و آموزش را از مزایای طرح نوین مشاغل خانگی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی مرحله ثبت‌نام و پالایش را به خوبی انجام داده است و مطمئنا در ادامه‌ی مسیر با کار عالمانه به توسعه‌ی استان کمک خواهد کرد.

«سید غلامرضا حسینی» رئیس جهاددانشگاهی نیز گزارشی از اجرای طرح نوین مشاغل خانگی ارائه کرد. 

دکتر ایوب درویشی معاون امور اقتصادی استاندار ایلام در این نشست پس از استماع گزارش و توضیحات مدیرعامل شرکت رابین ضمن تمجید از نحوه ورود و مداخله جهاد دانشگاهی در موضوع اشتغال گفت: نحوه تعامل جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح، با کارفرمای طرح نوین مشاغل خانگی، یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین تعامل این نهاد با بخش خصوصی و درگیر کردن آن در اشتغال کشور، الگو است.

وی با اشاره به سخنان این پشتیبان کشوری طرح نوین مشاغل خانگی تأکید کرد: مشاوره به تولیدکنندگان که چه محصولی فروش و بازار دارد و اتصال آنها به بازار کار بزرگی است که این شرکت در حال انجام آن است.