اخبار

مشاغل خانگی؛ پایه تولید کلان در کشور

زنجان

۱۴۰۰/۰۵/۱۶

خلاصه خبر

یک مسئول در سازمان صمت استان زنجان عنوان کرد: مشاغل خانگی؛ پایه تولید کلان در کشور


متن کامل خبر

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: حمایت از مشاغل خانگی سبب تقویت پایه‌های تولید کلان در کشور می‌شود.
امیرعلی مسیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت بازاریابی اینترنتی در حوزه مشاغل خانگی، اظهار کرد: افراد فعال در حوزه کسب‌ و کارهای خانگی در زمینه بازاریابی و فروش به آموزش و توانمندی بیشتری نیاز دارند و اینکه یاد بگیرند از ابزار اینترنت برای فروش محصولات خود به درستی استفاده کنند.
وی افزود: دنیا بر مدار شبکه‌های ارتباطی می‌چرخد؛ به طوری که گاهی شاهد آن هستیم در کشورهای مختلف بر اساس مزیت تولیدی خود یک کالا را تولید می‌کنند و سهم بزرگی از بازار تولید آن کالا را به دست می‌آورند.
این مسئول ادامه داد: مشاغل خانگی برای اینکه توسعه پیدا کنند، عمدتاً با مشکل بازاریابی و فروش مواجه هستند. شرکت‌های تعاونی برای این به‌ وجود آمدند که مشتری نهایی و تولیدکننده را به یکدیگر نزدیک و از واسطه‌گری جلوگیری کنند. افرادی که در مشاغل خانگی فعال هستند، باید یاد بگیرند که از ابزار اینترنت برای فروش محصولات خود به‌ درستی استفاده کرده و در این زمینه توانمند شوند.
معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم زنانی که در اشتغال خانگی فعال هستند، داشتن بیمه است و یکی از حمایت‌هایی که می‌تواند از آن‌ها به عمل بیاید، این است که وزارت کار و وزارت صمت، افراد فعال در این حوزه را شناسایی و آن‌ها را بیمه کنند که بر اساس اعلام مجری طرح بیمه روستایی و عشایری برای آن تعریف شده است.
مسیبی یادآور شد: اگر از مشاغل خانگی حمایت شود، انقلابی در تولید ایجاد خواهد شد؛ چراکه مشاغل خانگی پایه تولید هستند. مشاغل خانگی بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال در روستاها است؛ چراکه روستا مولد بوده و تولیدات بسیاری در آن اتفاق می‌افتد.