اخبار

نشست مدیر عامل شرکت «رابین» با پشتیبان‌های استانی طرح نوین مشاغل خانگی در ایلام

ايلام

۱۳۹۷/۰۶/۱۹

متن کامل خبر

مدیر عامل شرکت «رابین» در نشست با پشتیبان‌های طرح ملی توسعه نوین مشاغل خانگی در استان ایلام خواستار طراحی محصولات ترکیبی و جدید از سوی هنرمندان صنایع دستی ایلام شد.

 به گزارش سامانه طرح ملی توسعه نوین مشاغل خانگی، «سعید عباسی» در دیدار با پشتیبانان رشته های چیت، گلیم، فرش و معرق در جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام اظهار کرد: تولیدکنندگان صنایع دستی باید تولیداتشان را به روز کنند، نمی شود محصولاتی که به 40 سال پیش تعلق دارد را با همان شکل و قطع و اندازه و بدون تغییر در بازار به فروش رساند.

وی گفت: در حال حاضر در بازار بین المللی صنایع دستی، محصولات ترکیبی که دارای نوآوری و خلاقیت و در عین حال از هنر سنتی نیز بهره‌مند هستند، فروش خوبی دارند، بنابراین باید محصولات متفاوتی تولید شود.

مدیر عامل شرکت رابین با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در استان انجام می شوداضافه کرد:  باید با خلاقیت با هم ترکیب شوند و محصولات جدیدی شکل بگیرد شرکت ما هم تلاش می‌کند با ارزش افزوده‌ای که به هر اثر هنری می‌افزاید کیفیت رابطه بین هنرمند و مخاطب را بهبود ببخشدو باعث رونق بازار تجارت الکترونیک آثار هنری و صنایع دستی شود.

عباسی افزود: وب سایت شرکت ما هم اکنون روی بسته‌بندی و برندینگ آنلاین کار می‌کند و در کنار هر محصول کاتالوگی وجود دارد که هنرمند تولیدکننده را معرفی می‌کند و برای هر محصول یک محتوای علمی تولید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: محصول گلیم نقش برجسته که خاستگاهش استان ایلام بوده اکنون باید با نوآوری‌ تولید و عرضه شود بنابراین ما از هر طرح خلاقانه جدید استقبال می‌کنیم.

در این نشست پشتیبانان استانی طرح توسعه نوین مشاغل خانگی با طرح مشکلات حرفه خود، بزرگ‌ترین مشکل را نبود بازار فروش برای محصولات برشمردند.