اخبار

كارگاه آموزشي مهارت هاي عمومي كسب و كار ويژه متقاضيان طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان مركزي

مرکزي

۱۴۰۰/۰۵/۱۷

خلاصه خبر

كارگاه آموزشي مهارت هاي عمومي كسب و كار ويژه متقاضيان طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در جهاددانشگاهی استان مركزي برگزار شد


متن کامل خبر

 

به گزارش دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي، روز چهارشنبه 14 مرداد ماه 1400 كارگاه آموزشي مهارت هاي عمومي كسب و كار در جهاددانشگاهي استان مركزي برگزار گرديد.

اين كارگاه با حضور دو مدرس سركار خانم فاطمه غني پور و سركار خانم سمانه شيرازي ويژه متقاضيان طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان مركزي در محل سالن جلسات جهاددانشگاهي استان مركزي برگزار شد.

در ابتدا فاطمه غني پور مدير اجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در جهاددانشگاهي استان مركزي؛ در اين كارگاه به بحث و بررسي پيرامون ايده پردازي و خلاقيت، و همچنين شناسايي فرصت هاي شغلي پرداخت و با بيان اينكه ايده پردازي بايد همراه با مهارت و توانمندي هايي باشد افزود: ايده پردازي خلاقانه مي تواند شانس شخص را در دستيابي سريع تر به موفقيت در كسب و كار افزايش دهد.

وي در ادامه اذعان داشت: كمك گرفتن از اشخاصي كه در زمينه ايده پردازي و خلاقيت ذهني فعاليت دارند مي تواند در داشتن كسب و كار موفق اثر گذار باشد، چرا كه اين افراد به نوعي متخصصان اين زمينه محسوب مي شود، زيرا آنان در مواجهه با كسب و كار از زواياي جديد نگاه مي كنند و قالب هاي تكراري و قديمي ذهن را شكسته اند.

غني پور در شناسايي فرصت هاي شغلي با بيان اينكه اگر از يك رويكرد متفكرانه و سنجيده استفاده كنيد مي توانيد فرصت ها را پيدا كنيد؛ اظهار داشت: فرايند شناسايي فرصت هاي شغلي و انتخاب بهترين آنها مواردي از جمله (داشتن طرز فكر صحيح، در جستجوي فرصت هاي جديد شغلي، شناسايي نقاط قوت و ضعف خويش، آمادگي و اقدام) مي باشد.

وي در ادامه افزود: پس از شناخت و متمركز شدن روي فرصت شغلي انتخاب شده بايد دانش و مهارت هاي لازم را كسب كرده و به سوي موفقت گام هايي موثر را برداشت.

در ادامه كارگاه آموزشي سمانه شيرازي مباحثي در خصوص توسعه كسب و كار و فروش و ارزيابي محصولات مواردي را بيان نمود و گفت: از مجموعه مهارت هاي توسعه كسب و كار به استراتژي، فروش و مديريت ارتباطات مي توان اشاره نمود.

وي با بيان اينكه يك مسير يا راهكار به راحتي در مقابل شما قرار مي گيرد، افزود: توانايي ارزيابي يك فرصت راه هاي ممكن براي دستيابي و بهره برداري از آن فرصت را براي ما فراهم مي آورد.

وي در ادامه در خصوص فروش محصول تصريح كرد: چه آن زمان كه محصولي را عرضه مي داريم و چه زماني كه به دنبال كسب رضايت مشتري در بكارگيري يك ايده يا شكل گيري يك همكاري و مشاركت هستيم، اركان فرآيند فروش را ارائه مي دهيم.

شيرازي اظهار داشت: در اين مسير؛ هدايت سازماني، شناسايي تصميم گيرندگان، شفاف سازي نيازهاي برطف نشده و اشاعه آگاهانه ارزش پيشنهادي، همگي از جمله مهارت هايي است كه با محوريت فروش شكل گرفته اند و بايد آنها را بدست آورد.

وي در پايان با بيان اينكه در تمامي حوزه هاي فكري و كاري، تاكيد بر اهميت و ارزش برخورداري از روابط قوي وجود دارد اذعان داشت: در بحث مديريت ارتباطات در توسعه كسب و كار، تنها به وجود شبكه ارتباطي گسترده نياز نيست بلكه بايد درك عميقي نيز از چگونگي حفظ آن شبكه و ساخت ارتباطات جديد نيز داشته باشيم، چرا كه داشتن روابط قوي و اثربخش با شركا، مشتريان، همكاران و رسانه ها براي ورود به فضاي توسعه كسب و كار يك عامل حياتي بشمار مي رود.

شايان ذكر است: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه ا جتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجرا مي باشد.