اخبار

جلسه مشاوره عمومي با متقاضيان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در بخش صنايع دستي و سبدبافي در استان مركزي

مرکزي

۱۴۰۰/۰۵/۱۷

خلاصه خبر

جلسه مشاوره عمومي با متقاضيان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در بخش صنايع دستي و سبدبافي در جهاددانشگاهی استان مركزي برگزار شد


متن کامل خبر

 

به گزارش دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي، جلسه مشاوره عمومي متقاضيان رشته صنايع دستي و سبدبافي برگزار گرديد.

اين جلسه با حضور متقاضيان طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان مركزي در محل سالن جلسات جهاددانشگاهي استان مركزي برگزار شد.

در اين جلسه فاطمه غني پور مدير اجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در جهاددانشگاهي استان مركزي؛ از روند اجراي طرح به منظور ايجاد اشتغال پايدار، رونق اقتصاد خانواده و همچنين توليد ملي سخن گفت و افزود: از ويژگي هاي اين طرح شناسايي فعالان در گرايش هاي مختلف مشاغل خانگي به ويژه  صنايع دستي مي باشد.

وي در ادامه تصريح كرد: با توجه به جايگاه صنايع دستي در ايجاد اشتغال و توليد ملي و همچنين گستردگي گرايش هاي زيرمجموعه اين صنعت مي توان به نقش پايدار آن در افزايش ثروت ملي اشاره نمود، چرا كه صنايع دستي آفرينش هنر و خلاقيت هنرمنداني است كه از بطن فرهنگ اصيل ايراني سرچشمه مي گيرد و اثري را كه با دستان توانمند آنان خلق مي شود ريشه در باورها و سنت هاي اين مرز و بوم دارد و همين امر دستاوردهاي آنان را منحصر به فرد كرده و مشتاقاني را از سراسر جهان براي اين صنعت ارزشمند ملي در صف مشتريان قرار مي دهد.

وي در ادامه بيان داشت: متقاضيان اين عرصه بايد با روش هاي توليد و عرضه محصولات به بازار هدف بيشتر آشنا شوند؛ بنابراين طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با هدف توليد و فروش محصولات به راه اندازي شبكه هاي اينترنتي پرداخته است تا متقاضيان بتوانند پس از آموزش و توليد، محصولات خود را بفروش رسانند.

وي در پايان اذعان داشت: اميد است كه متقاضيان پس از آشنايي با فرايند توليد ، خلاقيت و نوآوري؛  محصولاتي را به بازار ارائه دهند كه از ويژگي بالايي برخوردار باشد و در بازارهاي بين المللي كالاهاي برند را عرضه نمايند.

شايان ذكر است: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه ا جتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجرا مي باشد.