اخبار

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خبر داد: عملکرد موفق جهاد دانشگاهی در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی

لرستان

۱۳۹۷/۰۶/۱۸

متن کامل خبر

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از اختصاص ۲۳ میلیارد تومان به طرح مشاغل خانگی استان خبر داد و گفت: عملکرد جهاد دانشگاهی استان در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی موفق بوده و قابل تقدیر است.
 
مهندس سالاری در حاشیه نشست پشتیبانان طرح الگوی توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی با مدیر عامل شرکت رابین که در جهاددانشگاهی واحد لرستان برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان،  اظهار کرد: طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی زیر مجموعه طرح تکاپوست که مجری آن در کشور جهاد دانشگاهی است.
 
او ادامه داد: سال گذشته در بخش مشاغل خانگی ۱۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی داشتیم.

وی بیان کرد: در سالجاری تاکنون ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه تخصیص داشته‌ایم.

این مسئول ادامه داد: بیش از ۱۱ میلیارد تومان سهمیه مشاغل خانگی نیز در سالجاری به استان تزریق می‌شود که در قالب تسهیلات مختلف در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

سالاری افزود: در صورت تخصیص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده از سهمیه اعتبارات طرح مشاغل خانگی در سالجاری، اولویت پرداخت تسهیلات به پشتیبانان الگوی توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی است.

این مسئول افزود: خوشبختانه طرح مشاغل خانگی با همت جهاد دانشگاهی در لرستان نیز در حال اجراست و پیشرفت خوبی داشته و تاکنون دو فاز از آن اجرایی شده است.
 
معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی روستایی فردی در استان تمام شده است و متقاضیان تنها می‌توانند از اعتبارات کارگاهی روستایی این اداره کل بهره ببرند.

سالاری یادآور شد: کسانی‌که می‌خواهند از تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر استفاده کنند باید در سامانه مشاغل خانگی و سامانه کارا ثبت نام کنند.