اخبار

ایده بازار گیاهان دارویی اصفهان با هدف توسعه مشاغل خانگی برگزار می‌شود

اصفهان

۱۴۰۰/۰۵/۱۹

متن کامل خبر

اصفهان - ایرنا - مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: دومین دوره ایده بازار گیاهان دارویی اصفهان با تاکید بر توسعه مشاغل خانگی و تکمیل زنجیره آن در سال‌جاری برگزار خواهد شد.

هومن سراج روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دومین دوره ایده بازار گیاهان دارویی و صنایع وابسته اصفهان به دنبال این هستیم تا زنجیره ایجاد مشاغل خانگی در این بخش از جمله جذب سرمایه‌گذار، آموزش، برندسازی، بازاریابی، بسته بندی و استفاده از فضای مجازی برای فروش، تکمیل و اجرایی شود.

وی مشاغل خانگی را یکی از محورهای اصلی این رویداد خواند و اظهار داشت: ایده‌های برتری که در جهت توسعه مشاغل خانگی در زمینه گیاهان دارویی در سطح استانی و ملی ارائه شود، حمایت خواهد شد.

سراج با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های زیادی در کشورمان به‌ویژه استان اصفهان در زمینه گیاهان دارویی و صنایع وابسته به آن وجود دارد، اضافه کرد: حمایت از ایده‌های برتر می تواند به جذب سرمایه گذار برای توسعه این صنعت و ایجاد فرصت‌های شغلی در آن منجر شود.

وی با بیان اینکه دومین دوره " ایده بازار گیاهان دارویی و صنایع وابسته " توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی و با همکاری مرکز رشد گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) و معاونت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود، اظهار داشت: با در نظر گرفتن شرایط کرونایی کشور، می‌کوشیم این رویداد آذر ماه امسال برگزار شود.  وی دیگر محورهای این رویداد را کشت بافت، طب سنتی، دامپزشکی،  بازاریابی و فروش، مکمل‌های غذایی، کاشت، داشت و برداشت، اسانس و عصاره، فراوری و صنایع غذایی و توسعه فرهنگ کار گروهی عنوان و اضافه کرد: ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد کسب و کار به‌ویژه در بخش مشاغل خانگی در حوزه گیاهان دارویی و صنایع وابسته مهمترین هدف این رویداد است.

سراج با بیان اینکه علاقه مندان تا اول شهریور امسال برای ارسال ایده‌های خلاقانه به ایده بازار گیاهان دارویی فرصت دارند، گفت: ایجاد بانک ایده‌های مرتبط با محورهای رویداد، شکل گیری و توسعه اکوسیستم (زیست بوم) کارآفرینی و حمایت از ایده های حوزه گیاهان دارویی برای تجاری سازی آنها دیگر اهداف این برنامه است.

مدیر اجرایی ایده بازار گیاهان دارویی ا مخاطبان این رویداد را دانشجویان و دانش آموختگان، صاحبان شرکت های دارویی و صنایع غذایی، سازمان های دولتی و خصوصی مرتبط با حوزه  گیاهان دارویی و صنایع وابسته و صاحبان سرمایه و حامیان مالی رویدادها و شرکت های تعاونی فعال در صنعت گیاهان دارویی عنوان کرد.

سراج معرفی تیم‌ها و ایده های برتر به پارک های علم و فناوری، مراکز رشد جهاد دانشگاهی ، مراکز رشد واحدهای فناور و همکاری با تیم‌های برتر به عنوان پشتیبان همکار در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را نیز از برنامه های رویداد برشمرد.

به گفته وی در نخستین رویداد ایده بازار گیاهان دارویی که سال 1398 برگزار شد، ایده های خوبی بویژه در زمینه رفع مشکلات کشت زعفران و بسته بندی آن ارائه شد.