اخبار

فرماندار شهرستان «بن» استان چهار محال و بختیاری: لازمۀ رونق کسب و کار، استفاده به موقع از روش‌هاي نوين است

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۷/۰۵/۰۱

متن کامل خبر

فرماندار شهرستان «بن» استان چهارمحال و بختیاری گفت: رونق کسب و کار ملزم به استفاده از روش‌هاي مدرن و نوين است و لازم است در اين حوزه به‌روزرساني صورت گيرد.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري، کيانوش نادري يکم مردادماه در نشست طرح الگوي نوين مشاغل خانگي که به منظور توسعه پايدار مشاغل خانگي، در شهرستان بن تشکيل شد، اظهار کرد: نياز است طرح الگوي نوين مشاغل خانگي توسط دهياران و بخشداران اجرايي شود و اقدامات لازم نسبت به اطلاع رساني و آگاه‌سازي مردم شهرستان بن، به منظور توسعه پايدار مشاغل خانگي صورت گيرد.
وي در ادامه تاکيد کرد: با توجه به ظرفيت‌هاي قابل توجه شهرستان بن، پيگيري‌هاي لازم در خصوص انتخاب مزيت‌هاي اين شهرستان و ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگي انجام شود.
فرماندار شهرستان بن خاطرنشان کرد: تغيير نگرش منجر به برون‌رفت از مشکلات، به خصوص در حوزه استغال خواهد شد و لازم است به اين مهم توجه کرد.
نادري گفت : استفاده از مزيت‌هاي طرح الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي به منظور توسعه اشتغال و ارتقا سطح اقتصادي و فرهنگي شهرستان بن، توسط مسئولان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان الزامي است.
رئيس جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري در ادامه اين جلسه، با اشاره به اينکه مشاغل مي‌توانند پايدار باشند، افزود: در حال حاضر نگرش‌ها و روش‌ها در مقوله اشتغال به روز نبوده و دريافت تسهيلات به تنهايي موجب ايجاد اشتغال نخواهد شد.
وحيد خليلي خاطرنشان کرد: شناسايي مزيت‌ها، آموزش و مشاوره و اتصال به بازار، از مراحل مهم و تاثيرگذار طرح الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي به شمار رفته و نگرش سنتي را مهم‌ترين مشکل در اجراي اين طرح دانست.
وي با اشاره به نگرش و روش سنتي در مشاغل خانگي، تصريح کرد: تغيير نگرش سنتي در اجراي طرح الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي ملزم به آموزش و مشاوره توسط دستگاه‌ها و رسانه‌ها است که در حوزه برندسازي نيز، اين آموزش الزامي است.
خليلي تصريح کرد: برندسازي و آموزش به متقاضيان راه‌اندازي کسب و کارهاي خانگي تنها در صورتي موفق خواهد بود که مزيت‌هاي شهرستان‌هاي مختلف شناسايي شده باشد و اين مهم در طرح الگوي نوين توسعه مشاغل خانگي انجام شده است.
وي در پايان بيان کرد: علاقمندان متقاضي راه‌اندازي کسب و کارهاي خانگي مي‌توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي Inhb.ir و jchb.ir براي ثبت‌نام اقدام کنند.