اخبار

کسب و کارم را ابتدا از منزل شروع کردم/ دو کارگاه تولید پوشاک راه اندازی کردم

قم

۱۴۰۰/۰۵/۲۰

خلاصه خبر

اعظم صفری مقدم، پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم، عنوان کرد: حدود 10 سال است که در زمینه تولید پوشاک زنانه و دخترانه فعالیت می‌کنم؛ اما این فعالیت در چند ماه اخیر منسجم تر و کامل تر شده است.


متن کامل خبر

اعظم صفری مقدم، پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم، عنوان کرد: حدود 10 سال است که در زمینه تولید پوشاک  زنانه و دخترانه فعالیت می‌کنم؛ اما این فعالیت در چند ماه اخیر منسجم تر و کامل تر شده است.

وی ادامه داد: با همکاری و حمایت دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم و دفتر تسهیلگری شهرقائم کارگاهی در محله شهرقائم برای خانم‌های سرپرست خانوار و علاقه مند به اشتغال راه اندازی کردیم و حدود پانزده نفر در این زمینه مشغول به کار هستند همچنین در همین راستا کارگاه که به کمک سپاه در پردیسان احداث کردیم نیز حدود شش نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ابتدا در طبقه پایین منزل مشغول بودم، تصریح کرد: به خاطر فضای کمی که داشتم به دنبال فضای بزرگتر و توسعه کسب وکار بودم و با ثبت نام در این طرح و مشاوره و پیگیری های انجام شده و جلسات مشترک با مسئولین طرح و همکاری دفتر تسهیلگری محله شهرقائم، توانستیم ساختمانی را تجیهز و کارگاه را ایجاد نماییم. همچنین در زمینه آموزش های مهارتی و تخصصی، تهیه چرخ خیاطی و معرفی نیروهای توانمند ، مشاوره های تخصصی کمک شایانی به ما انجام شد.

پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا اگر امکان برگزاری نمایشگاه ها و... باشد می‌توانیم  با شرکت در آن ها برند خود را معرفی کنیم و بازار کارمان را گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: تصمیم دارم که کارگاه و کلاس های آموزشی را توسعه دهیم و برای افراد بیشتری به ویژه در  مناطق کم برخوردار اشتغال‌زایی داشته باشم؛ اما به دلیل کوچک بودن فضای کارگاه امکان این کار را نداریم.

صفری مقدم بیان کرد: مساجد متعددی در سطح شهر وجود دارند که فضای بلا استفاده دارند در حالی که می توان از این فضا برای کارگاه های آموزشی و اشتغال زایی استفاده کرد و اگر مسئولین مربوطه این فضا را در اختیارمان قرار دهند می توانیم کار را گسترش بدهیم و افراد بیشتری مشغول به کار شوند و رزق حلال بدست بیاوند.

شایان ذکراست طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاد دانشگاهی در ۳۱ استان کشور در حال اجرا است.