اخبار

در جلسه مشاوره متقاضی مشاغل خانگی خوزستان عنوان شد: استراتژی کار در فضای مجازی برای توسعه کسب و کار

خوزستان

۱۴۰۰/۰۵/۲۰

خلاصه خبر

سومین جلسه مشاوره برای متقاضی رشته خیاطی طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان با برند "بیتابانو" برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، این جلسه در راستای اجرای برنامه "دوشنبه های مشاوره" دوشنبه، 11 مردادماه برای فاطمه طاهری فر مدیر تولیدی بیتا اهواز، برگزار و ضمن بررسی وضعیت فروش این مجموعه مشاوره های لازم برای توسعه فروش در فضای مجازی به وی ارائه شد.
محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان، در این جلسه با مشاهده و بررسی صفحه اینستاگرام این کسب و کار و محتوای تولیدشده، به اهمیت وجود دنبال کننده های فعال و پاسخ به سوالات مشتری اشاره و تصریح کرد: راز فروش در شبکه های مجازی آن است که مخاطب بتواند از محتوای صفحه، پاسخ سوالات خود را درباره محصول مدنظر دریافت کند. 
وی ادامه داد: به معنای دیگر این محتوا همان ارزش است و بر این اساس کسب و کاری در فضای مجازی می تواند بفروشد که محتوای "ارزشمند" تولید کند؛ به طور مثال باید جزئیات و تصاویر محصول از تمام زوایا گذاشته شود تا مشتری بتواند با اطمینان برای خرید اقدام کند و سوالات ذهنی وی حل شود.
این مشاور فضای مجازی با بررسی نمونه محصولات تولیدی این مجموعه و تبلیغات آن در فضای مجازی، برنامه هایی برای برنامه ریزی مالی برای نیروی انسانی، بررسی هزینه ها مبتنی بر سیستم و خروج از فضای انحصاری برخی سایت های واسطه جهت افزایش حاشیه سود ارائه داد.
بهروزیان با بیان اینکه اغلب این مجموعه ها در بهترین حالت 30 درصد حاشیه سود برای شما ایجاد می کنند و بالاسری آن ها در درازمدت به صرفه نیست، استراتژی کار با این سایت های خرید و فروش را توضیح داد تا بتوان حداکثر بازدهی را بدست آورد و گفت: در این فضاها کاسبی خوب جواب می دهد، اما کسب و کار نه. به این معنا که نمی توان هیچ اطلاعات موثقی از مشتری بدست آورد تا بتوان کسب و کار را گسترش داد.
فاطمه طاهری فر طراح و دوزنده لباس کودک با برند "بیتابانو"، نیز در این جلسه چالش های کسب و کار خود در فضای مجازی برای فروش از طریق شبکه های اجتماعی، تنوع دادن به محصولات، دسترسی به بازارهای هدف و توسعه فروش را مطرح کرد.
این جلسه در ادامه سلسله جلسات "دوشنبه های مشاوره" در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان به طور رایگان برای این پیشران طرح ملی مشاغل خانگی در خوزستان برگزار و مقرر شد در جلسه آتی برای تولید محتوای اصولی جهت دسترسی بیشتر و بهتر به مشتری واقعی و اهمیت توصیف مشتری از برند و انتخاب اسم برای جذب جامعه هدف، تصمیم گیری شود. 
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.