اخبار

یک کارشناس ارشد: نقطه امید طرح مشاغل خانگی، واگذاری صفر تا صد آن به نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی است

تهران

۱۳۹۷/۰۴/۳۱

متن کامل خبر

یک کارشناس ارشد ترویج کشاورزی گفت: بزرگترین مزیت طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، واگذاری صفر تا صد کار، به نهاد انقلابی و علمی جهاد دانشگاهی در کشور است.

مهندس «خدابخش داودی‌نصر»در گفتگو با خبرنگار سایت طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی    inhb.irبا بیان این مطلب اظهار کرد: این طرح، در راستای اقتصاد مقامتی و مورد تاکید موکد مقام معظم رهبری است،  مقدمات طرح خوب کارشناسی شده است، شاغل کردن کسانی که هیچ بیمه‌ای ندارند بدون اتکا به وام بانکی، کار بزرگی است.

وی افزود: اتصال به بازار، فراهم کردن پشتیبان و حامی، استعدادسنجی و واگذاری طرح به یک نهاد انقلابی از مزیت‌های طرح است، ضمن اینکه آموزش افرادی فاقد مهارت شغلی و حمایت و بازاریابی کار قابل تحسینی است.

این کارشناس ارشد کشاورزی با شاره به نگرانی‌هایی که در فازهای دوم و سوم می‌تواند گریبا‌ن گیر طرح شود گفت: به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین مشکلی که بر سر راه این است، تنظیم مناسبات بین بخشی در دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های مختلف مرتبط با رسته‌های شغلی طرح است که حل آن بدون دخالت مستقیم دولت، زمانبر، پیچیده و کاهنده خواهد بود و ناهماهنگی‌هایی در جریان طرح به وجود می‌آورد.

داودی‌نصر خاطرنشان کرد: این طرح برای ایجاد شغل پایدار خانگی راه طولانی در پیش دارد اما نقطه امید آن، این است که نهاد علمی جهاد دانشگاهی اجرایش را به عهده دارد، این نهاد با ویژگی بارز انقلابی بودن تا کنون طرح‌های زیادی را به سرانجام مطلوب رسانده است.

وی اضافه کرد: هدف گذاری برای ایجاد 20 هزار شغل پایدار خانگی در مدت کوتاه، نیاز به کار دقیق و علمی دارد که از عهده این نهاد بر می‌آید.