اخبار

در جلسه مشاوره متقاضی مشاغل خانگی خوزستان عنوان شد: اهمیت تولید محتوا برای فروش در فضای مجازی

خوزستان

۱۴۰۰/۰۵/۲۰

خلاصه خبر

سومین جلسه مشاوره برای متقاضی طرح توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی خوزستان با برند "دارین"، با موضوع فضای مجازی برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، این جلسه در راستای برنامه "دوشنبه های مشاوره" دوشنبه، 11 مردادماه برای حمیده قربانی مدیر مزون طراحی و دوخت "دارین" اهواز، برگزار و در ادامه مشاوره های قبلی بر موارد لازم جهت فعالیت اصولی در شبکه های اجتماعی تأکید شد.
محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان، در این جلسه ضمن تصریح بر لزوم تغییر صفحه اینستاگرام این کسب و کار و راه اندازی اصولی آن، گام اول برای بهبود فروش این کسب و کار در فضای مجازی را تغییر صفحه اینستاگرام و ایجاد صفحه جدید عنوان کرد و این موضوع را از اصول اولیه برای برنامه ریزی فروش دانست و گفت: ادامه فعالیت و تولید محتوا در صفحه خریداری شده به مثابه ساخت طبقات بالایی یک ساختمان روی طبقه ویران است.
وی افزود: اگر دنبال کننده های این صفحه واقعی بودند باید فروش بسیار بالایی را تجربه می کردید در حالی که اکنون فروش شما از طریق این صفحه تقریبا هیچ است، پس ابتدا باید محتوای درست و قیمت گذاری درست بگذارید تا بتوان گام های بعدی را برداشت ولی به طور کلی با این صفحه به جایی نمی رسید.
این مشاور فضای مجازی در پاسخ به چالش های معرفی محصول و عکاسی حرفه ای، اظهار کرد: عکاسی محصول حتی با گوشی تلفن همراه شخصی هم جواب می دهد و نیازی به صرف هزینه برای عکاسی حرفه ای نیست. در خرید حضوری مشتری سوالات خود را درباره کیفیت، جنس، ماندگاری و قیمت می پرسد و شما هم جواب می دهید، در نتیجه خرید اتفاق می افتد. در اینستاگرام هم محصول و خریدار وجود دارند، اما فروشنده کیست؟ در واقع محتوای تولیدی شما حکم همان فروشنده را دارد. به این معنا که عکس ها و محتوا باید فروش را برای شما رقم بزند. پس محتوا بسیار مهم است.
بهروزیان همچنین به بررسی برچسب لوگوی مزون، جنس و کیفیت برچسب و بسته بندی محصول پرداخت و با تأکید بر لزوم نصب برچسب باکیفیت به عنوان معرف برند به سوالات مطرح شده این متقاضی طرح مشاغل خانگی خوزستان پاسخ داد.
این جلسه به عنوان دومین برنامه از سلسله جلسات "دوشنبه های مشاوره" در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان به طور رایگان برای این متقاضی برگزار و مقرر شد در جلسه آتی ادامه این مباحث و کارهای انجام شده پیگیری و در ارتباط با نحوه تولید محتوا بیشتر صحبت شود.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.