اخبار

در جلسه مشاوره برند "دارین" اهواز عنوان شد: راهکار موفقیت فروش در فضای مجازی

خوزستان

۱۴۰۰/۰۵/۲۰

خلاصه خبر

چهارمین جلسه مشاوره برای برند "دارین" متقاضی طرح توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی خوزستان با موضوع فضای مجازی برگزار و بر اهمیت ارتباط متقابل با مخاطبان کسب و کار در شبکه های اجتماعی به عنوان یک سرمایه مهم تأکید شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه در ادامه برنامه "دوشنبه های مشاوره" دوشنبه، 18 مردادماه با حضور محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی و مرضیه باقری کارشناس اجرایی طرح برای حمیده قربانی مدیر و سمانه هوشیارزاده مدیر صفحه اینستاگرام مزون طراحی و دوخت "دارین" اهواز برگزار شد.
محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان، در این جلسه با تصریح بر لزوم انتقال حساب کاربری این مجموعه در شبکه اینستاگرام به صفحه جدید و جابجاکردن دنبال کننده ها، عنوان کرد: در حال حاضر با اطلاعاتی که این شبکه بدست می دهد، حدود 40 درصد مخاطبان شما خانم هستند و این یعنی یک جای کار ایراد دارد زیرا این صفحه قبلا خریداری شده است.
وی افزود: البته زمانی همه این کار را می کردند زیرا شاخص در اینستاگرام تعداد دنبال کننده ها بود اما اکنون هرچیزی اهمیت دارد، به جز تعداد دنبال کننده ها. به طور کلی می توان گفت دنبال کننده های فعال هر صفحه حداکثر چهار برابر بالاترین تعداد پسندیدن یک پست است؛ یعنی اگر بیشترین تعداد پسندیدن برای پست های یک صفحه 70 الی 80 مورد باشد، تعداد دنبال کننده های واقعی آن حداکثر 300 نفر است.
این مشاور فضای مجازی ادامه دادن فعالیت این کسب و کار با صفحه خریداری شده را مانند خرید میوه درهم "گمراه کننده" دانست و گفت: وقتی شما درهم خرید می کنید اگر خوب یا بد باشد، دلیل آن را نمی دانید؛ در مورد فعالیت در شبکه های اجتماعی هم همین طور است. وقتی تعدادی دنبال کننده از هر قشر و صنف و سلیقه داشته باشید نمی دانید که برای بهبود سیستم خود باید چه کاری انجام دهید و چون شما آن را به وجود نیاورده اید خیلی راحت هم ممکن است آن را از دست بدهید.
بهروزیان با بیان اینکه صفحه اصلی شما آن صفحه ای است که دنبال کننده های واقعی تان را به آنجا منتقل می کنید، ادامه داد: در صفحه جدید باید چرخه چهارگانه فروش در فضای مجازی که همان جذب و تبلیغات، تبدیل، فروش و درآمد است، اتفاق بیافتد و بر این اساس این صفحه طراحی و تولید محتوا برای آن انجام شود. مهم ترین بخش این چرخه هم "تبدیل" است که باید ویزیتور(بازدیدکننده) به فالوور(دنبال کننده) سپس به کاستومر (مشتری) و سپس به بیلیور (باورکننده) تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: کسب و کار در فضای مجازی به تعداد دنبال کننده ها نیست بلکه تعداد شماره تلفن هایی است که از مخاطبان واقعی و فعال خود دارید؛ زیرا شاید روزی بیدار شوید و ببینید که دیگر فلان شبکه اجتماعی وجود ندارد پس تمرکز شما باید روی هویت این افراد باشد.
این مشاور فضای مجازی اظهار داشت: البته صفحه جدید را هم باید به مبدل تبدیل کرد به این معنا که حداقل 30 پست در صفحه جدید بگذارید که به سوالات مشتریان پاسخ بدهید. در نهایت باید بدانیم که قرار نیست به مشتری چیزی را نشان بدهیم که خودمان برای خرید خوشمان می آید بلکه کسی می تواند بیشتر بفروشد که تناسب را پیدا و روی مهارت خود و سلیقه مشتری برای خلق یک محصول جدید تمرکز کند.
این جلسه در ادامه سلسله جلسات "دوشنبه های مشاوره" در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان به طور رایگان برای این متقاضی برگزار و مصوب شد ضمن انتقال به صفحه جدید و پیداکردن سوالات مشتریان، تولید محتوا برای صفحه این کسب و کار نسبت به سوالات مشتری انجام شود. همچنین در جلسه آتی نمونه محصول این مزون ارائه شود که درباره نحوه عکاسی محصول صحبت شود تا در کنار عکس های هنری، سبک لباس نمایش داده شود، نه سبک محیط. 
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.