اخبار

توصیه مشاور فضای مجازی خوزستان به پیشران پوشاک: تبدیل کسب و کار خودتان را راه بیاندازید

خوزستان

۱۴۰۰/۰۵/۲۰

خلاصه خبر

چهارمین جلسه مشاوره برای متقاضی طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان با برند "بیتابانو" در حوزه فضای مجازی و توسعه فروش با تمرکز بر داده های مشتری برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه در ادامه اجرای برنامه "دوشنبه های مشاوره" دوشنبه، 18 مردادماه با حضور محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی، شیما تقی نژاد مدیر و مرضیه باقری کارشناس اجرایی طرح در خوزستان، برای فاطمه طاهری فر مدیر مزون طراحی و دوخت پوشاک بچگانه "بیتا" اهواز، برگزار شد.
محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان، در این جلسه در پاسخ به چالش های ذهنی این پیشران برای توسعه فروش و تضمین آن، با بیان اینکه حوزه شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی هیچ ارتباط مستقیمی با مسائل تجاری ندارد، گفت: هدف این جلسات مشاوره ایجاد نیاز برای شماست که این فضا را برای بهبود و توسعه کسب و کار خود جدی بگیرید. 
وی اظهار کرد: اکثر افرادی که کار محتوا انجام نمی دهند، دلیلش این است که نمی دانند این کار چقدر می تواند برای آنها درآمدزا باشد؛ به همین دلیل ایجاد نیاز بسیار مهم است. 
این مشاور فضای مجازی همچنین به برند این مجموعه اشاره کرد و گفت: اگر می خواهید بدانید برند هستید یا نه، این موضوع به میزان شناخت مستقیم شما از مشتری تان برمی گردد. 
بهروزیان با اشاره به چرخه چهارگانه درآمدزایی در فضای مجازی، افزود: اصلی ترین کار مدیر یک کسب و کار راه اندازی حلقه تبدیل است به این معنا که بازدیدکننده های صفحه را به مشتریان دائم تبدیل کند، زیرا در پلتفرم های دیگر که واسطه میان عرضه کننده محصول و مشتری هستند بازخوردهای مشتری به شما داده نمی شود. 
وی تصریح کرد: به عنوان مدیر یک مجموعه باید تبدیل کسب و کار خودتان را راه بیاندازید و برای این کار هم فقط حوزه رسانه های اجتماعی و سایت جواب می دهد. 
این مشاور فضای مجازی با اشاره به ارزش داده های بزرگ در اختیار این شرکت ها، خاطرنشان کرد: این مجموعه ها اغلب بخاطر این دیتاها در هر حوزه ای که وارد شوند، موفق می شوند زیرا کاملا از بازار و سلیقه مشتری شناخت دارند. 
بهروزیان با بیان اینکه کار کردن با این پلتفرم ها در کوتاه مدت برای کسب تجربه و شناخت بازار مفید اما در درازمدت زیان آور است، عنوان کرد: به طور مثال در طولانی مدت به عنوان یک طراح و خیاط، تنها تبدیل به نیروی کار برای این مجموعه ها می شوید و حال آنکه درآمدزایی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی زمانی است که چرخه جذب، تبدیل، فروش و درآمد فعال شود، هربار ضریب بخورد و رشد کند که آغاز آن با آموزش است. 
وی تصریح کرد: تولید بهترین محصولات بدون فروش و بازاریابی مانند داشتن بهترین دستگاهها و ابزارآلات بدون برق است و به هیچ وجه کار نمی کند. بنابراین باید برای فروش برنامه داشته باشید و اگر ایده ای ندارید راه حل آن آموزش یا مشارکت در فروش است.
این جلسه در ادامه سلسله جلسات "دوشنبه های مشاوره" در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان به طور رایگان برای این پیشران برگزار و مقرر شد فعالیت این کسب و کار در حوزه شبکه های مجازی و سایت فروش، به طور جدی پیگیری شود. 
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.