اخبار

مشاوره سیستم سازی تغییر ساختار و صادرات به کشورهای همسایه برای پیشران خوزستان

خوزستان

۱۴۰۰/۰۵/۲۰

خلاصه خبر

جلسه مشاوره سیستم سازی و شناخت بازار برای پیشران تولید پوشاک صنعتی طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، در راستای اجرای برنامه "دوشنبه های مشاوره" این جلسه روز دوشنبه، ۱۸ مردادماه با حضور سیدرضا علوی مشاور، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و نرگس یزدانی کارشناس اجرایی طرح برای زهره صالحی چلچه مدیر و آکو لطفی مدیر داخلی تولیدی پوشاک "مطهره" اهواز برگزار و پیرامون فعالیت این مجموعه در قالب شرکت و صادرات به کشورهای همجوار بحث و بررسی شد. 
صالحی مدیر تولیدی پوشاک مطهره اهواز، در این جلسه با بیان اهداف خود از تغییر ساختار این مجموعه در قالب تعاونی، اظهار کرد: اگر بتوانیم برند خود را ثبت کنیم، آماده‌سازی سوله نیز به ۲ ماه زمان نیاز دارد که بتوانیم از صنف به شرکت تعاونی تغییر فعالیت بدهیم. امکان سفارش گیری با تیراژ بالا و پرداخت مالیات کمتر از مزایای این کار است.
سیدرضا علوی مشاور طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان، نیز در این جلسه به ارائه راهکارهای موجود پرداخت و گفت: برای این اقدام پیشنهاد می کنم با یک وکیل یا کارشناس ثبت شرکت مشورت کنید، زیرا برای شما امکان ثبت شرکت به سه صورت تعاونی، مسئولیت محدود و خاص وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارد و باید ببینید کدام نوع در درازمدت برایتان منفعت بیشتری خواهد داشت.
وی با نگاهی اجمالی به ویژگی های هر نوع شرکت، تصریح کرد: از این لحاظ حتما لازم است با یک وکیل مجرب مشاوره بگیرید. همچنین در ادارات دارایی و بیمه از مشاوره های خودشان بهره بگیرید، زیرا قوانین و مقررات این نهادها به طور مرتب تغییر می کند.
این مشاور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، همچنین درباره انتخاب برند و اسم شرکت عنوان کرد: برند یعنی آنچه از شما در ذهن دیگران می ماند. شما می خواهید چه چیزی از شما در ذهن ها بماند؟ برای برند یک نام کوتاه، متفاوت(خاص)، با تلفظ و املای آسان انتخاب کنید.
علوی با بیان اینکه اسم برند و شرکت ربطی به هم ندارد ولی بهتراست نزدیک به هم باشد، افزود: اسم شرکت متشکل از چندکلمه است و باید به گونه ای انتخاب شود که قابل توسعه باشد. به بیان دیگر برای انتخاب برند باید کاملا مردمی و برای اسم شرکت بزرگ نگاه کنید. همچنین این اسامی نباید در تلفظ یا نوشتار به زبان های مطرح مانند روسی، ترکی و عربی معنای بدی بدهند.
وی همچنین درباره پیشنهاد توسعه فعالیت این مجموعه در عراق و سوریه، گفت: رفتن به عراق و سوریه آسان است اما اگر بتوانید به قطر و کویت از طریق یک شبکه حرفه ای وصل شوید، بهتر است.
این جلسه در قالب سلسله جلسات "دوشنبه های مشاوره" و در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان به طور رایگان برای این پیشران برگزار و مقرر شد در جلسه آتی فرم شرکت و کارکنان طراحی و فرآیند بازاریابی از صفر تا صد عقد قرارداد، به صورت مکتوب ارائه شود. همچنین پیداکردن چنداسم متناسب با ویژگی های ذکرشده برای برند و اسم شرکت و مشورت با وکیل جهت انتخاب نوع شرکت از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.