اخبار

همكاري شبكه فرش جهاددانشگاهي استان مركزي با مركز ملي فرش ايران

مرکزي

۱۴۰۰/۰۵/۲۳

خلاصه خبر

شبكه فرش جهاددانشگاهي استان مركزي با مركز ملي فرش ايران اعلام همکاری نمود


متن کامل خبر

 

به  گزارش دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي، روز سه شنبه 19 مرداد ماه 1400، رئيس مركز ملي فرش ايران در جلسه اي كه با هدف بررسي مسائل و مشكلات بافندگان فرش اين شهرستان در فرمانداري ساوه برگزار شد: افزود: اكنون در شرايطي هستيم كه جامعه فرش بايد از مطالبه گري فراتر رفته و براي احقاق حقوق خود بجنگد.

وي در ادامه عنوان كرد: لازم است تشكل ها و انجمن هاي صنفي در زمينه فرش و قاليبافي تشكيل شود تا مطالبات را با جديت پيگيري كنند.

وي خطاب به مديراجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در جهاددانشگاهي استان مركزي؛ بيان داشت: با توجه به توانايي ها و پتانسيل هاي جهاددانشگاهي انتظار داريم كه جهاددانشگاهي در ساوه كه شهر لچك و ترنج است، حداقل 2 استارتاپ راه اندازي نمايد و مركز ملي فرش هم از آن حمايت خواهد كرد.

وي همچنين بر ضرورت تشكيل يك شركت خلاق  فعال در زمينه فرشبافي براي تعيين استراتژي فرش در شهرستان ساوه نيز تاكيد كرد و افزود: متولي تشكيل اين شركت نيز مي تواند جهاددانشگاهي استان مركزي باشد.

رئيس مركز ملي فرش ايران در ادامه بيانات خود اظهار داشت: ما در زمينه فرش برنامه مشاوره در ثبت برندها را در دستور كار داريم كه پس از آموزش هايي در زمينه گره هاي مختلف فرش، به مرحله ثبت برند راه يابند.

ايشان در پايان با بيان اينكه: فرشبافان، سربازان عرصه اقتصاد در حوزه توليد و صادرات فرش هستند و بايد در اين زمينه نقشه راه داشته باشيم زيرا اگر بدون برنامه عمل كنيم، صنعت فرشبافي نابود مي شود، افزود: با استفاده از ظرفيت هاي اكسپو كه يك نمايشگاه جهاني مي باشد، با عرضه فرش ايراني، مي خواهيم پيام صلح و انسان دوستي كشورمان را به جهانيان اعلام كنيم.