اخبار

در جلسه مشاوره متقاضی خیاطی در اهواز عنوان شد: ایجاد مزیت اختصاصی با شناخت واقعی از نیاز بازار

خوزستان

۱۴۰۰/۰۶/۰۲

خلاصه خبر

دومین جلسه مشاوره فضای مجازی برای متقاضی رشته خیاطی طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان در بستر فضای مجازی و به صورت تلفنی برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، در این جلسه که در راستای اجرای برنامه "دوشنبه های مشاوره" دوشنبه، اول شهریورماه برای خانم فاطمه نصراله ئیان نژاد طراح و دوزنده پوشاک خانواده برگزار شد، به دلیل شرایط کرونایی در بستر سامانه آموزش مجازی جهاد دانشگاهی با ایجاد ارتباط اینترنتی و تلفنی درخصوص چالش های فروش این کسب و کار در فضای مجازی بحث و بررسی شد.
محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان، در این جلسه با بیان اینکه پیرو جلسه گذشته لازم است محصولات این کسب و کار استانداردسازی و دو، سه محصول شاخص به عنوان مزیت اختصاصی به مشتریان معرفی شود، گفت: این کار می تواند توجیه اقتصادی برای فعالیت این کسب و کار ایجاد کند تا بتوان با دریافت سفارش "سری دوزی" حاشیه سود مناسبی کسب کرد.
همچنین فاطمه نصراله ئیان نژاد در ادامه به بیان مشکلات موجود برای شناخت بازار واقعی و ترجیحات خانواده ها برای خرید پوشاک از بازار به جای تولیدکننده، پرداخت و خواستار ارائه راهنمایی لازم دراین زمینه ها شد.
وی اظهارداشت: باتوجه به گرانی نرخ حمل و نقل شهری در اهواز، گرمای هوا و شرایط خاص شیوع بیماری کرونا اغلب افراد ترجیح می دهند به طور مثال باوجود نبود برندهای مطرح پوشاک رده سنی دختران نوجوان در اهواز، لباس سایز بزرگ خریداری و آن را در خیاطی تغییر سایز دهند. در حالی که می توانند همان کار را با کیفیت حتی بالاتر و شاید قیمت کمتر به تولیدی یا مزون ها سفارش دهند.
بهروزیان با تاکید بر لزوم علت یابی این مساله و راهکارهایی برای ایجاد جذابیت در سفارش دوخت، تصریح کرد: باید مطالعه میدانی دقیقی انجام دهید تا با آگاهی از آمار واقعی، گروه هدف خود و نیاز بازار را شناسایی و برای آن برنامه درستی طراحی و اجرا کنید.
این جلسه در ادامه سلسله جلسات "دوشنبه های مشاوره" در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان به طور رایگان برای این متقاضی برگزار و مقرر شد در جلسه آتی ایده های این متقاضی برای توسعه بازار با ارائه نتایج مطالعه میدانی و هدفگذاری برای "سری سازی" از محصولات به طور عملی مورد بررسی قرار گیرد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.