اخبار

وبینار " مشاغل آینده و بازی های ویدئویی" برگزار شد

تهران

۱۴۰۰/۰۶/۰۲

خلاصه خبر

وبینار "مشاغل آینده و بازی های ویدئویی " با سخنرانی محمدرضا محمدنژاد و با حضور معاونان، مدیران و کارشناسان آموزشی واحد های جهاد دانشگاهی سراسر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محمدرضا محمدنژاد کارشناس و متخصص بازی های ویدئویی به ارائه فرصت های کسب و کار در حوزه بازی های ویدئویی پرداخت و گفت: صنعت بازی های ویدئویی یکی از صنایع پول ساز دنیا شناخته شده است و این بازی ها به شدت وارد زندگی‌کودکان، نوجوانان و جوانان و حتی افراد با سن بالا شده است. وی با اشاره به اینکه میانگین سن گیمرها 35 سال است و مختص کودکان نیست گفت: این در حالی سن گیمرها در دنیا و کشورهای پیشرفته خیلی بالاتر رفته یعنی افراد بازنشسته هم به بازی های ویدئویی روی می آورند و به بازی می پردازند


متن کامل خبر

توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی:
وبینار " مشاغل آینده و بازی های ویدئویی" برگزار شد
وبینار "مشاغل آینده و بازی های ویدئویی " با سخنرانی محمدرضا محمدنژاد و با حضور معاونان، مدیران و کارشناسان آموزشی واحد های جهاد دانشگاهی سراسر  برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محمدرضا محمدنژاد کارشناس و متخصص بازی های ویدئویی به ارائه فرصت های کسب و کار در حوزه بازی های ویدئویی پرداخت و گفت: صنعت بازی های ویدئویی یکی از صنایع پول ساز دنیا شناخته شده است و این بازی ها به شدت وارد زندگی‌کودکان، نوجوانان و جوانان و حتی افراد با سن بالا شده است.
وی با اشاره به اینکه میانگین سن گیمرها  35 سال است و مختص کودکان نیست گفت: این در حالی سن گیمرها در دنیا و کشورهای پیشرفته خیلی بالاتر رفته یعنی افراد بازنشسته هم به بازی های ویدئویی روی می آورند و به بازی می پردازند.
مدیرعامل شرکت سرگرمی سازان و دانشجوی دکتری هوش مصنوعی در این نشست با اشاره به رشته های مختلف در صنعت بازی های ویدئویی گفت: بازی جدولستان با یکصد هزار کاربر و سه میلیون دانلود توسط شرکت ما ساخته شده است و طرفداران خوبی دارد.
سخنران آینده مشاغل و مشاغل آینده با اشاره به اینکه صنعت بازی های ویدئویی حتی صنعت فیلم سازی را هم پشت سر گذاشته است گفت: درآمد این صنعت در سال 2021 به 175 میلیارد دلار رسیده است و از سال 2017 توانست از صنعت موسیقی و فیلم پیشی بگیرد.
وی با اشاره برخی رشته های این حوزه گفت: گیمر، آرتیست، گیم دیزاینر، انیماتور و ... از مشاغل پولساز این صنعت است.
محمدنژاد با اشاره به اینکه 32 میلیون گیمر در ایران وجود دارد گفت: انستیتو بازی سازی در ایران می تواند دوره ها و مهارت هایی را برای علاقمندان ارائه نماید؛ گرچه فاصله دانش و مهارت در ایران با کشورهای توسعه یافته بسیار بالاست و باید در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.
گفتنی است این نشست هشتمین نشست از سلسله نشست های آینده مشاغل و مشاغل آینده است و این نشست ها هر سه شنبه توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برگزار می شود.