اخبار

مشاغل خانگی صنعت فرش را زنده نگه داشته است

كردستان

۱۴۰۰/۰۶/۰۳

خلاصه خبر

مشاغل خانگی فرصتی است که زنان خانه دار دوباره در راستای فرش بافی فعالیت کرده تا این صنعت را در استان زنده نگه دارند.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر طرح توسعه مشاغلی جهاددانشگاهی استان کردستان از کارگاه های مشاغل خانگی بازدید به عمل آمد.

در این بازدید خانم مرادی نماینده اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی از این مشاغل بازدید و گفت: مشاغل خانگی فرصتی است برای اینکه بیکاری در جامعه کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی باعث می شود صنعت های همچون فرش زنده بماند، گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی که توسط جهاددانشگاهی در حال برگزاری است، یک فرصت مناسب برای زنان خانه دار است تا بتوانند در بعد اقتصادی نیازمند کسی نباشند.

نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان بازدید از دو کارگاه فرش بافی در سطح شهر سنندج، اشاره کرد: توسعه مشاغل خانگی یک بحث مهم است و بر همین اساس باید تمام مسئولین و دستگاه های مربوطه دست به دست هم بدهند تا این افراد(پیشران) بدوه دغدغه فعالیت کنند و در انجام اموراتی همچون گرفتن تسهیلات تسهیلگری شود.

گفتنی است: طرح توسعه مشاغل خانگی به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با همکاری جهاددانشگاهی از سال ۹۶ تا کنون در سطح استان اجرا شده و برای ۲۶۰۰ نفر در فاز اول و ۴۰۰ نفر در فاز دوم اشتغالزایی شده است.