اخبار

جلسه مشاوره با دفتر تسهيل گري جهاددانشگاهي استان مركزي در ساوه

مرکزي

۱۴۰۰/۰۶/۰۷

خلاصه خبر

جلسه مشاوره با دفتر تسهيل گري جهاددانشگاهي استان مركزي در ساوه برگزار شد


متن کامل خبر

 

 به گزارش دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در جهاددانشگاهي استان مركزي، روز سه شنبه 2 شهريور 1400جلسه مشاوره اي با حضور فاطمه غني پور مديراجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان مركزي، علي رنجبر عضو شبكه فرش استان و چند تن از همكاران دفتر تسهيل گري جهاددانشگاهي در شهرستان ساوه برگزار شد.

در اين جلسه غني پور مباحثي در خصوص اهداف طرح بيان نمود و گفت: شناسايي و توسعه ظرفيت هاي كسب و كار خانگي در جهت توسعه فرصت هاي شغلي و همچنين اشتغال اعضاء خانوار و كاهش هزينه هاي توليد و خدمات براي حضور فعال و مستمر در بازار رقابت از ويژگي هاي اين طرح به شمار مي رود.

وي در ادامه افزود: پس از شناسايي و آموزش به متقاضيان كه توسط پيشرانان طرح صورت مي پذيرد، افراد  با ايجاد خلاقيت و نوآوري در توليد محصولات در گرايش هاي مربوطه مي توانند فعاليتي مستمر در ايجاد اشتغال پايدار، افزايش بهره وري سرمايه و رونق اقتصاد خانواده و ايجاد ثروت ملي نقش مهمي را ايفا نمايند.

غني پور در پايان از همكاري في ما بين دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان و همچنين دفتر تسهيلگري جهاددانشگاهي در ساوه خبر داد و اظهار نمود: اين همكاري كه شاخه اي گسترده در ايجاد كسب و كارهاي خانگي و اشتغال دارد بايد با تلاشي مضاعف در خصوص شناسايي مزيت ها، توانمندسازي متقاضيان و اتصال آنان به بازار هدف، بتوانيم با همكاري هايي كه در اين زمينه صورت مي پذيرد؛ در پيشبرد اهداف طرح ملي توسعه مشاغل خانگي گامي موثر را برداريم.

 شايان ذكر است؛ طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجراست