اخبار

ارایه ۵ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت خدمات آموزشی به متقاضیان طرح مشاغل خانگی اردبیل

اردبيل

۱۴۰۰/۰۶/۰۷

خلاصه خبر

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: در فاز دوم طرح توسعه مشاغل خانگی یا همان مرحله توانمندسازی متقاضیان که در استان اردبیل در حال اجرا می‌باشد ۵ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت، خدمات آموزشی به متقاضیان ارائه شده است.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، مهران اوچی اردبیلی با اعلام این خبر افزود:

4 دوره آموزشی چرم‌دوزی برای 84 نفر، یک دوره آموزشی رودوزی سنتی برای 20 نفر، یک کارگاه آموزشی مترجمی کتاب و مقاله برای 20 نفر و 10 مورد شبکه‌سازی از اقدامات دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اردبیل بوده و در حال حاضر 2 دوره چرم‌دوزی با شرکت 41 نفر و 6 دوره آموزش خیاطی با حضور 60 نفر در حال اجرا است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، به ارائه مشاوره‌های لازم به 916 نفر در قالب این طرح اشاره و تصریح کرد: به همت دبیرخانه طرح مذکور در استان اردبیل یک دوره آموزش عمومی 2 ساعته برای همه متقاضان به صورت آنلاین برگزار شد که فایل آن ضمن بارگزاری در آپارات، در گروه و کانال‌های مشاغل خانگی در پیام‌رسان واتساپ منتشر شد.

اوچی اردبیلی، فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را ورود محصولات به بازار کار عنوان و اضافه کرد: این طرح به توجه به اینکه چرخه کامل یک کسب و کار را دارد و از استعدادیابی تا کسب مهارت توسط فرد و فروش محصولات پیش‌بینی شده است به همین خاطر یکی از طرح‌های موفق در زمینه کارآفرینی خواهد بود.