اخبار

چهارشنبه های مشاوره ای؛ ویژه برنامه ای برای متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان

لرستان

۱۴۰۰/۰۶/۰۸

متن کامل خبر

دبیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان گفت: مشاوره های عمومی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان لرستان به همت دبیرخانه این طرح در استان آغاز شده است.

به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی لرستان؛ رحیم بیرانوند مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان با اشاره به این خبر گفت: این طرح ملی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه فاز شناسایی مزیت‌های استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان سعی دارد با نگاهی کلی و ارائه راهکار و طرح های عملیاتی به اشتغال پایدار نزدیک شود، افزود: در راستای عملیاتی کردن فاز دوم و سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان،  مشاوره عمومی  طرح ملی مشاغل خانگی با حضور مشاوران خبره در حوزه های کارآفرینی آغاز شده است.

بیرانوند مشاوره های عمومی را شامل ارائه مشاوره توجیهی طرح، اهمیت مشاغل خانگی، اهمیت اتصال به بازار، فاکتورهای مهم در اتصال به بازار شامل بسته بندی، کیفیت و استانداردها، برند و مواد اولیه، ایجاد فروشگاه های مجازی، شبکه سازی و هم افزایی، ایجاد شغل و درآمد پایدار، خدمات توانمندسازی، راه اندازی کسب و کار مستقل، توسعه و ا رتقاء کسب و کار در آینده و تضمین فروش عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه  یک نفر مشاور در طول طرح، تعداد مشخصی از متقاضیان را همراهی و مشاوره های لازم را ارائه می نماید، خاطرنشان کرد: نحوه مشاوره ها بصورت حضوری، مجازی، تلفنی و انفرادی یا گروهی به هر نفر حدود 10 ساعت است.

بیرانوند یادآور شد: 1261 نفر از متقاضیان خانم شرکت کننده در طرخ ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان می توانند درخواست مشاوره شغلی داده و در برنامه چهارشنبه های مشاوره ای شرکت کنند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان خاطر نشان کرد: همچنین 381 مرد متقاضی شرکت کننده در این طرح در صورت تمایل و نیاز به راهنمایی مشاوران می توانند از چهارشنبه های مشاوره ای بهره مند شوند.