اخبار

"حس خوب" محصول سهم بازار را می سازد

خوزستان

۱۴۰۰/۰۶/۰۸

خلاصه خبر

سومین جلسه مشاوره فضای مجازی برای طراح و دوزنده پوشاک خانواده در اهواز با تعریف مفهوم "کیفیت" به معنای "حس خوب" دادن یک محصول به مشتری، برای داشتن سهم بازار برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، این جلسه در راستای برنامه "دوشنبه های مشاوره" دوشنبه، هشتم شهریورماه با حضور محمدجواد بهروزیان مشاور و مرضیه باقری کارشناس اجرایی طرح برای خانم فاطمه السادات نصراله نیان نژاد متقاضی خیاطی طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان برگزار و به چالش های ذهنی این متقاضی برای داشتن سهم بازار پاسخ داده شد.
محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان، در این جلسه با بررسی نمونه کارهای ارائه شده توسط این متقاضی اظهار کرد: یک چرخه درآمدی وجود دارد که شروع آن یک چیز است: کیفیت. اگر این را نداشته باشید نمی توانید روی فروش برنامه ریزی کنید. کیفیت و نسبت کیفیت به قیمت، آن چیزی است که باعث جذب مشتری خواهد شد و این همان نقطه ورود به بازار است.
وی با طرح این پرسش که آیا محصول شما کیفیت و قیمت رقابتی لازم را دارد، افزود: اگر می خواهید شروع چرخه درآمد را داشته باشید باید اول کیفیت محصول خود را بر اساس پارامترهایی مانند طراحی، سلیقه مشتری، قیمت و ... ارتقا بدهید. 
مشاور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان با اشاره به اهمیت جلوه و نمای لباس در جذب مشتری، تصریح کرد: آراستگی و تمیزی دوخت و نمای ظاهری در حوزه پوشاک حرف اول را می زند و اولین و مهم ترین پیام را به مخاطب انتقال می دهد؛ گاهی شما حتی لباسی را که جنس خوبی ندارد تنها به این دلیل که بهتر به تن شما می نشیند انتخاب می کنید بنابراین تن پوش لباس در جلب نظر مشتری بسیار مهم است.
بهروزیان ادامه داد: همچنین قیمت گذاری و خدمات قابل ارائه باید در مقایسه با دیگر ارائه دهندگان همان محصول یا خدمت در شهر و حتی منطقه و کشور، یک سطح کیفی بالاتر باشد. در این صورت مشتری برای انتخاب محصول شما درنگ نمی کند.
وی با برشمردن برخی معیارهای مهم برای انتخاب و خرید محصول از دید مشتری، گفت: از بین این معیارها بررسی کنید و ببینید که شما کدام موارد را می توانید داشته باشید. این پارامترها را استخراج و سپس شخصی سازی کنید. ایجاد ارزش افزوده در حوزه شخصی سازی همان چیزی است که کسب و کارهای کوچک برای معرفی خود به بازار و داشتن سهم بازار به آن نیاز دارند.
این مشاور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان همچنین با تأکید بر اهمیت داشتن برند اختصاصی در بازار، به بیان مفهوم کیفیت پرداخت و افزود: کیفیت واقعی به معنای میزان لذت مشتری از آن برند و محصول است. به بیان دیگر حس خوب داشتن از یک محصول، همان لذت مشتری از محصول است زیرا بازار و سلیقه افراد فرمایشی نیست بلکه حسی است و افراد آنچه را که به آن ها احساس خوب می دهد انتخاب می کنند.
این جلسه در ادامه سلسله جلسات "دوشنبه های مشاوره" در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان به طور رایگان برای این متقاضی برگزار و مقرر شد این متقاضی برای جلسه بعد ضمن احصا آنچه باعث لذت مشتری از لباس می شود، بگوید که با هزینه های حداقلی چه کارهایی را می تواند انجام دهد که این حس های خوب را در مشتری ایجاد کند. همچنین فهرست ۱۰ محصول اولی که حس خوبی به آن ها دارد و این محصولات را کار کرده است، بنویسد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.