اخبار

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام: طرح نوین مشاغل خانگی ورود علمی به موضوع کارآفرینی است

ايلام

۱۳۹۷/۰۴/۲۶

متن کامل خبر

طرح «کسب و کار من» در ایلام با هدف راه‌اندازی کسب وکار و ترغیب جوانان برای ورود به عرصه‌­ی کارآفرینی افتتاح شد .

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «مریم شادیوند»، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در این مراسم اظهار کرد: مشکل اصلی جامعه‌ی امروز ما بیکاری است که ریشه‌ی آن به نداشتن مهارت برمی‌گردد .

وی با بیان اینکه متاسفانه دانش‌آموخته‌ی دانشگاهی ما متاسفانه بلد نیست اندوخته‌های خود را عمل به کار گیرد و از این منظر حلقه‌‌ی مفقوده وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه‌ی ما اشتغال فقط پشت‌میزنشینی تعریف شده که امیدواریم با با اجرای برنامه‌های مختلف این فرهنگ اصلاح شود و جوانان به مهارت‌افزایی روی آورند .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام هدف از اجرای این طرح را آگاه‌سازی مخاطبان از مزیت‌های اقتصادی و فرصت‌های کسب و کار بومی، آشنایی با فرآیند راه‌اندازی کسب وکار و ترغیب جوانان برای ورود به عرصه­‌ی کارآفرینی اعلام کرد .

وی با بیان اینکه طرح ملی توان‌افزائی زنان با رویکرد کسب‌وکار و کارآفرینی با همکاری مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مدیریت امور بانوان وخانواده استانداری و بنیاد توسعه کارآفرینی زنان وجوانان برگزار می‌شود، گفت: از امروز کارگاه‌های تخصصی این طرح در ایلام آغاز شد و امیدواریم زمینه اشتغال تعدادی از جوانان را فراهم کند.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام با اشاره به اجرای طرح نوین مشاغل خانگی در قالب تفاهم‌نامه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با جهاددانشگاهی گفت: در این طرح برای اولین بار به اشتغال نگاه علمی شده و ابتدا موضوع بازاریابی مد نظر قرار گرفته است.