اخبار

اولین جلسه مشاوره متقاضی عروسک سازی اندیمشک برگزار شد

خوزستان

۱۴۰۰/۰۶/۰۸

خلاصه خبر

اولین جلسه مشاوره متقاضی حوزه عروسک سازی طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه به صورت اینترنتی در بستر سامانه آموزش مجازی جهاد دانشگاهی (امجد) در قالب برنامه "دوشنبه های مشاوره" دوشنبه، هشتم شهریورماه با حضور محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی و مرضیه باقری کارشناس اجرایی طرح در خوزستان، برای شهناز حسینی طراح و سازنده در حوزه تولید عروسک های پارچه ای برگزار شد.
حسینی در این جلسه به بیان خلاصه ای از سوابق فعالیت هنری خود پرداخت و گفت: در حال حاضر حدود 2 سال است که در زمینه طراحی و تولید عروسک های پارچه ای فعالیت می کنم و تقریبا از اسفندماه 98 همزمان با آغاز این بخش فعالیتم صفحه اینستاگرام برای معرفی محصولاتم راه اندازی کردم.
وی افزود: قبلا در زمینه قلاب بافی، عروسک بافتنی و تابلوفرش هم فعالیت می کردم که اکنون باتوجه به آن که امکان سفارش گیری در این زمینه ها را ندارم تنها نمونه محصولات عروسک پارچه ای را روی صفحه اینستاگرام قرار داده ام. در این مدت تعداد دنبال کنندگان صفحه خوب بوده اما میزان فروش خوب نبوده است.
همچنین محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان، در این جلسه با بررسی صفحه اینستاگرام این متقاضی و نمونه کارهای تولیدی آن، اظهار کرد: از ظاهر کارها مشخص است که کیفیت ساخت و نوع طراحی پوشش و شکل عروسک ها جذاب و دلنشین است، اما اینکه فروش تان خوب نیست به این دلیل است که صفحه اینستاگرام تان را باید حرفه ای مدیریت و تولید محتوا کنید.
وی این کار هنری را باتوجه به ظرافت و جالب توجه بودن، مورد پسند و استقبال بخش زیادی از جامعه دانست و گفت: با این وجود چون این محصولات را خوب ارائه نمی دهید فروش لازم را ندارید در حالی که اگر تنها 6 ماه برای ارتقای صفحه اینستاگرام تان زمان بگذارید می توانید فروش بالایی را تجربه کنید.
بهروزیان همچنین با پیشنهاد انجام چند تغییر در صفحه این کسب و کار، تصریح کرد: بهتر است برای پروفایل یک عکس آتلیه ای با یک نماد واضح تر قرار دهید. دومین کار تغییر اسم و برند شما در اینستاگرام است و باید این اسم را به اسمی که عدد نداشته باشد، تغییر دهید و یک اسم مناسب برای برند خود انتخاب کنید که معرفی از خودتان داشته باشید.
وی ادامه داد: محصول تو محصول بسیارخوبی است ولی ارائه آن نه. بنابراین باید روی آموزش خود برای تولید محتوا و مدیریت صفحه اینستاگرام وقت بگذارید تا بتوانید با ارائه خوب، فروش خوبی نیز داشته باشید.
این جلسه در ادامه سلسله جلسات "دوشنبه های مشاوره" در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان به طور رایگان برای این متقاضی برگزار و مقرر شد در جلسه آینده در خصوص تولید محتوای مناسب بیشتر صحبت شود.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.