اخبار

برپایی پانزدهمین دوره آموزش تخصصی آنلاین «تامین و مدیریت مالی در کسب و کار های خانگی»در هرمزگان

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۶/۱۰

خلاصه خبر

پانزدهمین دوره آموزش تخصصی آنلاین «تامین و مدیریت مالی در کسب و کار های خانگی» در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۹ با تدریس خانم مدینه صفری برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیر خانه طرح ملی مشاغل خانگی خانم مدینه صفری در پانزدهمین دوره آموزش تخصصی آنلاین «تامین و مدیریت مالی در کسب و کار های خانگی»در مورد چالش اصلی مالی صاحبان مشاغل کوچک گفت: مورد از اصلی ترین چالش های مالی که صاحبان مشاغل با آن دست و پنجه نرم میکنند و راهکارهای مقابله با آن می پردازیم.

وی افزود :اداره یک تجارت کوچک رت میشود با اداره یک کشور کوچک مقایسه کرد. شما مسائل بسیار مختلفی برای مدیریت دارید و زمان کمی دارید. و از آنجا که شما با تعداد کمی از کارمندان و شرکا کار می کنید ، وضعیت مالی شما ممکن است به صورت دوره ای متغییر باشد بنابراین ممکن است احساس بی نظمی کنید و بر استرس شما بیفزاید.

در این مقاله ، ما شش چالش برتر مالی را که صاحبان مشاغل کوچک با آن روبرو هستند ، بررسی خواهیم کرد. هر یک از این چالش ها می توانند به اندازه کافی بزرگ شوند و به یک مشکل جدی تبدیل شوند. اما خبر خوب این است که هر مسئله راه حل های خاصی دارد که می توانید در سازمان خود پیاده سازی کنید.

چند بار این یکی را شنیده اید: "شما برای پول درآوردن باید پول خرج کنید." این گفته در طی نسل های مختلف منتقل شده و گاهی صاحبان مشاغل کوچک را به بیراهه کشانده است.

بر اساس آمار سرمایه گذاری کشور های غربی حدود 29 درصد مشاغل شکست می خورند زیرا پول نقد آنها تمام می شود. آنها برای همگام شدن مخارج شد با درآمد هایشان تقلا میکنند و به زمین می خورد. واضح است که بودجه برای موفقیت طولانی مدت ضروری است ، اما همیشه بودجه به یک اندازه کار نمی کند.

به عنوان صاحب یک کسب و کار ، تصمیمات مهم بسیاری برای اتخاذ دارید و انتخاب بودجه مناسب بسیار مهم است. هنگام ارزیابی گزینه های خود ، فراموش نکنید که به هر یک از این موارد نگاه کنید:

برخی از این مکانیسم های بودجه برای شرایط منحصر به فرد شما بهتر از سایر موارد کار خواهند کرد. به یاد داشته باشید که انتخاب عاقلانه بسیار کلیدی است. با مشاور تجارت خود در مورد جوانب مثبت و منفی هر منبع مالی و نحوه ارتباط آن با ساخ

به عنوان یک قاعده کلی شما سعی می کنید نوع بودجه خود را با طول پروژه ای که برای آن بودجه نیاز دارید مطابقت دهید ، یعنی تامین مالی طولانی مدت برای اهداف بلند مدت.

بسیاری از صاحبان مشاغل برای راه اندازی مشاغل خود زیر بار بدهی میروند. در ابتدای هر فعالیت تجاری جدید ، نمی توان با اطمینان از عملکرد شرکت مطلع شد.

به همین دلیل است که صاحبان مشاغل کوچک اغلب با بازپرداخت بدهی دست و پنجه نرم می کنند. برای تأمین درآمد سالم به زمان نیاز دارید و در این بین ، کارمندان و تأمین کننده هایی برای پرداخت هزینه دارید. اگر در تلاش برای پرداخت بدهی های خود هستید ، در مورد ادغام بدهی و سایر استراتژی ها میتوانید با مشاوران متخصص در این زمینه صحبت کنید تا شما را در مسیر درست قرار دهند.

جریان نقدی مداوم باید از اولویت های اصلی مشاغل کوچک باشد. بدون داشتن پول نقد ، نمی توانید حقوق کارمندان ، قبض ها یا تأمین کنندگان خود را پرداخت کنید. خیلی اوقات ، تنها یک ماه بد می تواند جریان نقدی شرکت را از کنترل خارج کند و برای بازیابی ثبات ممکن است شش ماه یا بیشتر طول بکشد.

خوشبختانه ، استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید برای اصلاح جریان ناسازگار وجوه نقد و ایجاد وجه نقد خود برای شما انجام دهید:

یک هزینه غیر منتظره می تواند پیش بینی های شما را نقش بر آب کند و روند نقدینگی شما را خراب کند. بعضی اوقات این اتفاقات به صورت لایحه مالیاتی غیرمنتظره در می آید. بار دیگر ، یک قطعه گران قیمت خراب می شود ، یا یک حادثه منجر به صدور فاکتور های سنگین مالی و از بین رفتن بخش زیادی از منابع مالی شرکت می شود.

برخی از این اتفاقات را می توان با برنامه ریزی دقیق و پیش بینی بودجه پیش بینی کرد. اما برای دیگران ممکن است کاملا غیر منتظره باشند. به دنبال راه هایی برای به حداقل رساندن خطر خود با بیمه کردن عاقلانه و ایجاد یک صندوق نقدی برای موارد اضطراری باشید.

صاحبان مشاغل کوچک خیلی کارهای زیاد و متنوعی انجام میدهند. شما با مشتری ها ارتباط برقرار می کنید ، در زمینه بازاریابی کار می کنید ، حسابداری را پیگیری می کنید و با مسائل مربوط به پرسنل برخورد می کنید. فقط برای داشتن روند روان کارهای روزمره زمان و تلاش زیادی لازم است تا بتوانید گزارش گیری را در اصول کسب و کار خود جای دهید.

بی توجهی به گزارش می تواند منجر به خسارت مالی شود ، به خصوص اگر به علت خطای فردی با انواع جریمه های دیرکرد روبرو شوید. اگر تلاش می کنید تا جزئیات گزارش را حفظ کنید ، آنها را به خارج از شرکت خود برون سپاری کنید تا بتوانید خیال خود را راحت کرده و به مهارت های تخصصی دیگران اعتماد کنید.

متاسفانه صاحبان مشاغل کوچک و بعضا بزرگ مالیات کسب و کار خود را جدی نمگیرند و از این راه خسارت های فراوانی میبینند. به همین دلیل اطمینان از نگهداری سوابق مناسب ، کدهای صحیح حساب ، اثبات و حسابداری دقیق برای همه معاملات نقدی بسیار مهم است.

پر کردن اظهارنامه مالیاتی خود را فراموش نکنید و به موقع آن را ارسال کنید برای این کار میتوانید از متخصصان در این زمینه استفاده کنید.

تیم مالیکده برای کمک به شما در مواجهه با هرگونه چالش مالی که تجارت کوچک شما را تهدید می کند آماده خدمت به شماست، خواه می خواهید با یکی از کارشناسان ما مشورت کنید یا نیرو جهت خدمات خاصی را استخدام کنید ، ما برای کمک به شما اینجا هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

ارسال نظر