اخبار

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از اجرای بی وقفه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد

چهارمحال وبختيارئ

۱۴۰۰/۰۶/۱۰

خلاصه خبر

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از اجرای بی وقفه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد و این مهم را گامی در راستای رونق اقتصادی خانواده‌ها دانست.


متن کامل خبر

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از اجرای بی وقفه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد و این مهم را گامی در راستای رونق اقتصادی خانواده‌ها دانست.
سیروس رضایی در وبینار بررسی وضعیت اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  که با حضور مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی استان و مدیران فعال در اجرای طرح برگزار ش، با اشاره به اجرای موفق طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به صورت پایلوت در استان و همزمان در هشت استان دیگر کشور اجرا شد، خواستار تلاش بیشتر به منظور اجرای موفق طرح در استان نیز شد.
به گفته وی، در اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و تسهیلگر در اجرای طرح پایلوت مشاغل خانگی در سه سال اخیر در سه فاز نیازسنجی، مزیت‌شناسی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال به بازار  متقاضیان مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی بسیار موفق عمل کرد و نتیجه این عملکرد تعمیم این طرح در سطح کشور شد.
رضایی با بیان اینکه پایدارسازی شغل به واسطه استفاده از ظرفیت کارآفرینان موفق وبخش خصوصی  وعدم نیاز به تسهیلات ازاولویت‌ها است افزود: با شناسایی مزیت‌های شغلی هر شهرستان و نیز توانمندسازی و آموزش و نهایتا با اتصال به بازار و ایجاد شبکه فروش که صورت می‌گیرد به این اولویت‌ها دست خواهیم یافت.
سیدغلامرضا رضوی، مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی استان نیز با مطلوب ارزیابی کردن روند فعالیت ها، به ارائه گزارشی از تلاش های صورت گرفته پرداخت و گفت: آموزش‌های عمومی و تخصصی و مشاوره در راستای اتصال به بازار و فروش تضمینی علاقه مندان به حرفه های تایید شده در استان با جدیت در حال اجام است.