اخبار

معاون فرمانداری سقز: طرح جدید توسعه مشاغل خانگی فرصت بزرگی برای جوانان است

كردستان

۱۳۹۷/۰۴/۲۵

متن کامل خبر

معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه سقز گفت: طرح جدید توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی فرصت بزرگی برای جوانان است.

به گزارش ایسنا ، منطقه کردستان فریبرز اولیائی امروز در کارگروه اشتغال شهرستان که با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی یک فرصت بزرگ برای جوانان و افراد جویای کار شهرستان دانست و خواستار ثبت نام حداکثری از متقاضیان شهرستان در این طرح شد.

وی افزود: همه دستگاه های اجرایی و سازمانهای سطح شهرستان آمادگی دارند که برای اجرایی شدن این طرح در شهرستان و اشتغالزایی مردم منطقه همکاری لازم داشته باشند.

مجید آوج معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان و مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی كردستان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: توانمندسازی و اتصال به بازار مهم ترین خصوصیت الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی است تا متقاضیان بتوانند تولیدات خویش را به راحتی به فروش برسانند.

وی اضافه كرد: در این راستا تولیدكنندگان بخش مشاغل خانگی برای فروش محصولات خود به برندهای و پشتیبانان ملی و استانی و فروشگاه های اینترنتی وصل می شوند تا بتوانند محصولات خویش را از این طریق به فروش برسانند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان خاطرنشان كرد: در بخش اتصال به بازار به دنبال راه اندازی بازارچه های محلی هستیم تا تولیدكنندگان مشاغل  خانگی از این ظرفیت هم استفاده و محصولات خویش را عرضه كنند.

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی، بیان کرد: جهاددانشگاهی با ارائه آموزش های تخصصی، مشاوره شغلی و استعدادسنجی تلاش خواهد کرد متقاضیان را مهیای راه اندازی کسب و کار خانگی نمایند.

آوج به عناوین رشته‌های اولویت‌دار در استان اشاره و بیان کرد: کلاش بافی، گلیم بافی، قالی‌بافی، پوشاک، انیمیشن، پرورش گل و گیاه، مترجمی زبان‌های خارجه، ویراستار (کتاب، مقاله و ...) صنایع چوبی، زیورآلات و مصنوعات چرمی از رشته‌های اولویت‌دار در استان معرفی‌شده است .

وی اضافه کرد: از کلیه متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی دعوت می شود پس از مطالعه دقیق استان ها و مشاغل مورد نیاز در هر استان و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی نسبت به ثبت نام در سامانه www.inhb.ir  اقدام کنند .

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان در ادامه به شرایط متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و افزود: داشتن حداقل 18 سال سن، ساکن استان محل ثبت نام و عدم اشتغال و تحت پوشش نبودن بیمه کار سه شرط اولیه برای ثبت نام در این طرح اعلام شده است.

وی تصریح کرد: کلیه متقاضیان پس از احراز شرایط لازم است در کلاس های آموزشی، مهارتی مورد نظر و مشاوره ای شرکت کنند.

در ادامه جلسه روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، صنعت، معدن و تجارت، صنایع دستی، بهزیستی و مسئول سرمایه گذاری شهرداری سقز به طرح سوالات و تبادل نظر پرداختند