اخبار

انعقاد تفاهم نامه همكاري في ما بين جهاددانشگاهي استان مرکزی و اتاق تعاون استان مرکزی

مرکزي

۱۴۰۰/۰۶/۱۰

خلاصه خبر

تفاهم نامه همكاري في ما بين جهاددانشگاهي استان مرکزی و اتاق تعاون استان مرکزی منعقد گردید


متن کامل خبر

 

به  گزارش دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي، روز سه شنبه 9 شهريور 1400  علي اصغر غفاري زاده رئيس جهاددانشگاهي استان مركزي در نشست مشترك با حضور آقاي زماني دبير اتاق تعاون استان،معاون آموزشي جهاددانشگاهي استان مركزي و مدير اجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي مباحثي در خصوص همكاري هاي في ما بين عنوان نمودند.

در اين جلسه غفاري زاده بيان داشت: همكاري در زمينه هاي فرهنگي، پژوهشي، آموزشي و همچنين استفاده از امكانات فيزيكي، فضاهاي اداري و آموزشي طرفين در سطح استان از جمله مواردي است كه بايد در دستور كار قرار گيرد.

وي در ادامه افزود: تهيه و ارسال اطلاعات مورد نياز، استفاده از نظرات كارشناسي جهاد در تهيه و اجراي برنامه هاي مختلف، ارسال عناوين تحقيقاتي، پژوهشي، آموزشي و فرهنگي به جهاددانشگاهي، بررسي و اعلام نتيجه در خصوص طرح ها و پروژه هاي آموزشي و پژوهشي، همكاري در برگزاري كارگاه ها، همايش ها و هم انديشي هاي مشترك، ارائه خدمات از قبيل امكانات آموزشي و ... مورد نياز جهاددر صورت لزوم، ارسال بخشنامه به قسمت هاي ذيربط جهت اجراي تفاهم نامه، تهيه و ارسال اطلاعات مورد نياز تعاوني هاي استان مركزي، از جمله تعهداتي است كه اتاق تعاون بايد در اين زمينه همكاري هاي لازم را بعمل آورد.

غفاري زاده اذعان داشت: با توجه به اينكه شركت هاي دانش بنيان موسسات خصوصي يا تعاوني هستند كه به منظور افزايش علم و ثروت، توسعه اقتصادي بر پايه دانش و تحقق اهداف علمي و اقتصادي در راستاي گسترش اختراع و نوآوري و در نهايت تجاري سازي نتايج تحقيق و توسعه كه شامل طراحي و توليد كالا و خدمات در حوزه فناوري هاي برتر و با ارزش افزوده فراوان تشكيل مي شود؛ لذا همكاري در راه اندازي واحدهاي فناور و شركت هاي دانش بنيان بخش تعاون در استان از جمله مواردي است كه بايد با نگاهي ويژه به آن پرداخته شود.

وي در پايان در خصوص طرح ملي توسعه مشاغل خانگي افزود: با توجه به اينكه اين طرح در جهاددانشگاهي استان در حال اجرا مي باشد و تعدادي از پيشران ها داراي شركت هاي تعاوني هستند به همين منظور جهاددانشگاهي تعدادي از پيشران ها را كه در حال راه اندازي شركت هاي تعاوني هستند را به اتاق تعاون معرفي خواهد كرد كه اميد است در اين زمينه اتاق تعاون همكاري هاي لازم را بعمل آورد.